معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد در چهارمين جلسه كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استان با اشاره به موضوع پژوهش در توسعه و صنعت در بخش دولتي به نقش بخش خصوصي در زمينه پژوهش اشاره كرد و اظهار داشت: بخش خصوصي ميتواند با پژوهش و ايجاد غرفه در نمايشگاه هفته پژوهش در كنار بخش هاي دولتي به توسعه  و پيشرفت توسعه استان كمك كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد "عباسعلي رضايي" در چهارمين جلسه كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استان در محل سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد در ابتدا با اشاره به موضوع هفته پژوهش در استان ضمن تشكر از گزارشات ارائه شده توسط مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري اظهار داشت: از همه دستگاه هاي مربوطه كه در اين مدت چهار ماهه با بازنگري، رويكرد جديد و نوآوري خوبي كه در بين دانشگاه و دستگاه ها در زمينه پژوهش در اين كارگروه و كميته صورت گرفته انجام شده است تشكر مي كنم.
رضايي با تأكيد براينكه هفته پژوهش يك هفته زودتر و به صورت متمركز برگزار ميشود به محاسن شيوه برگزاري برنامه هاي اين هفته اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از محاسن متمركز برگزار كردن برنامه هاي هفته پژوهش ميتواند در اهدا جوائز متمركز مؤثر باشد و هداياي ارزشمندي به برگزيدگان طرح هاي پژوهشي تقديم كرد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در ادامه با اشاره به موضوع پژوهش در توسعه و صنعت در بخش دولتي به نقش بخش خصوصي در زمينه پژوهش اشاره كرد و اظهار داشت: بخش خصوصي ميتواند با پژوهش و ايجاد غرفه در نمايشگاه هفته پژوهش در كنار بخش هاي دولتي به توسعه و پيشرفت توسعه استان كمك كند و كنار قرار گرفتن بخش خصوصي در كنار بخش دولتي اين به اين معنا است كه نمايشگاه ها فقط بعد دستگاه هاي دولتي نيست .
وي با اشاره بر اينكه برگزاري مراسم هاي هفته پژوهش بر اساس تصميم شخص صورت نگرفته بيان كرد: خوشبختانه همه موضوعات در قالب كميته هايي صورت گرفته كه از نظر افراد زير نظر كميته و كارگروه ها بوده اند و در قالب كميته ها جمع بندي شده اند.
رضايي در پايان اين دستور كار با تأكيد بر اينكه استمرار موضوعات در هفته پژوهش نبايد صرف بر هفته پژوهش باشد و بايد در طول سال ادامه داشته باشد اظهار داشت: مسئولين بايد شرايط نشست و تعامل با موضوع بحث هاي پژوهشي با رسانه را فراهم كنند.
در ادامه جلسه كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استان، احكام قانون بودجه و حمايت دولت از بخش اعتبارات توسط نبي مدير كل دفتر برنامه ريزي و بودجه مطرح گرديد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در رابطه با موضوع تخصيص اعتبار به طرح هاي پژوهشي كه در اولويت استان است اشاره كرد و اظهار داشت: همواره استاندار بر حمايت از طرح هاي پژوهشي تأكيد كردند و بر اين اساس با هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي و با نظارت جدي حوزه برنامه ريزي، در شوراي برنامه ريزي استان مصوب شد از بخشي از اعتبارات استان براي طرح هاي پژوهشي استفاده گردد.
گفتني است در اين جلسه گزارش ها و دريافت نقشه راه استان، معرفي كميته پژوهش استان و دستورالعملهاي برگزاري مراسم هفته پژوهش و فناوري ارائه گرديد.
از برنامه هاي هفته پژوهش كه با همكاري دانشگاه يزد و دفتر آموزش و پژوهش استانداري برگزار مي شود مي توان به مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه ها، مؤسسات پژوهشي و دستگاه هاي اجرايي در تاريخ 20 اذرماه در سالن همايش دانشگاه يزد و برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري ( فن بازار) از تاريخ 17 تا 19 آذرماه در دانشگاه يزد اشاره كرد.
دستور كار بعدي اين جلسه به بحث آيين نامه هاي استخدامي، كارگاه هاي آموزشي، پيامدهاي نظام نقشه راه اصلاح نظام اداري و برنامه 50/ 3 توسط سالاري مدير كل منابع انساني استانداري يزد ارائه گرديد.
سالاري به شاخصه هاي بررسي شده در كارگروه ها، ارزيابي و عملكرد دستگاه هاي اجرايي هم اشاره كرد و اظهار داشت: هر دستگاه بايد شيوه نامه كميسون تحول اداري خود را طبق ابلاغيه تهيه و تنظيم كند و براي تصويب در كارگروه كميسيون تحول اداري استان ارسال نمايد.
در ادامه اين جلسه مدير كل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري با اشاره به نشست تخصصي دولت الكترونيك در محل معاونت توسعه مديريت اظهار داشت: نشست خوبي برگزار شد و پيش بيني نقشه راه با پيش نويس مصوب خوبي انجام گرديد .
فداكار با اشاره به پيش نويس آيين نامه نقشه راه فرايند سازماني، به چهارچوب فرايند اصلاح سازماني كه با چه ساختاري بايد ارئه شود تأكيد كرد و اظهار داشت: هر دستگاه استان كه بخواهد در مورد فرايندي اقدام كند ابتدا بايد مجوز شوراي تحول اداري وزارتخانه مربوط به خود را بگيرد.
وي در پايان به آموزش فناوري اطلاعات براساس تغييرات نقشه راه گفت: آموزش فناوري اطلاعات به سه شكل مديران، كارمندان، مديران تخصصي ارائه خواهد گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا