به گزارش خبرنگار پژوهشی دانشگاه دکتر محمد میرجلیلی در مصاحبه ای اختصاصی اظهار داشت : كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است.

كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.

آنچه دراين رابطه اهميت دارد اين است كه عليرغم اهميت روزافزون اين پديده و نقش فزاينده آن در اقتصاد جهاني كمتر به اين موضوع پرداخته ميشود.

وضعيت اقتصادي كشور و تركيب جمعيتي امروزه بيش از پيش مارا نيازمند يافتن زمينه هاي پيشرو در صحنه اقتصادي مي كند و در اين راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهاي مناسب جهت آموزش ، تربيت و استفاده بهينه از نيروي فعال و كارآفرين بيشتر مي شود. وی در مورد برگزاری بازارچه کارآفرینی در دانشگاه گفت : بازارچه کارآفرینی بستری است تا دانشجویان دانشگاه با تجربه اندوزی در عرصه اشتغال مهارت هایی را کسب کنند تا پس از تحصیل این تجربه ها را در عرصه کار و صنعت و تولید بکار گیرند.

امروزه کارآفرینی یک رفتار عقلانی است که فرد با شکل گیری اندیشه ها و نگرش ها تغییر در رفتارهای جزیی به سمت ساخت شخصیت کارآفرین حرکت کند تا رویکرد رفتاری او دائم در حال خلق ایده های جدید و نوآوری در فعالیت ها باشد، میهن اسلامی ما هم نیاز ضروری به افرادی دارد تا از فرصت ها و منابع ارزشمند مادی و انسانی حداکثر بهره وری را حاصل نمایند و ارزش افزوده در محصولات و خدمات ایجاد کنند. در ا این بازارچه دانشجویان در 2 بخش فروش و ابتکارات، دستاوردها و محصولات خود را عرضه می کنند، هدف از برگزاری این بازارچه توانمند سازی مهارتی دانشجویان و هدایت بیشتر آنها را به سمت رشته های فنی و عملی با هدف کارآفرینی و زمینه سازی اشتغال آنان پس از فراغت از تحصیل مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا