نماینده ولی فقیه در استان در دومین همایش ملی «فرهنگسازی اصلاح رفتارهای اقتصادی در ایران امروز »که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد فرهنگ مقاومت را یک فرهنگ برخاسته از درون انسان معرفی و استقامت درونی را مهمتر از استقامت بیرون و سر منشا هرگونه مقاومت و استقلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان در دومین همایش ملی «فرهنگسازی اصلاح رفتارهای اقتصادی در ایران امروز »که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد فرهنگ مقاومت را یک فرهنگ برخاسته از درون انسان معرفی و استقامت درونی را مهمتر از استقامت بیرون و سر منشا هرگونه مقاومت و استقلال دانست.

امام جمعه یزد اضافه کرد:کسی که به استغنای درون برسد مسلما در برابر مشکلات مختلف بیرونی دارای مقاومت خواهد بود چرا که زمانی یک نفر می تواند ادعای استقلال کند که از درون به استقلال و استغنای نفس رسیده باشد و از کوزه همان برون تراود که در اوست.

آیت الله ناصری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید سعی ،تلاش و پشتکار را لازمه رسیدن به مقصود و صبر را مهمترین عامل برای کیفیت و ماندگاری نتیجه قلمداد کرد.

امام جمعه یزد گفت شاید عجله در اقتصاد مانند تولید سریع برای صادرات موجب بدست آوردن سود مقطعی باشد، اما صبر و ارتقاء کیفیت موجب اعتمادسازی و جذب مشتری همیشگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روایتی از امام صادق ع درباره موانع رشد و تعالی انسان را مطرح کرد و ادامه داد:امام ششم ما شیعیان سه عامل؛ همت کوتاه،کمبود راهکار و عدم ثبات رای را از مهمترین موانع رشد و تعالی در امورات معرفی می کند و ما باید در همه زمینه ها خصوصا اقتصاد از این سه آسبیب مبرا باشیم.

یار امام در دوران تبعید همت کوتاه را زمینه ساز توقف در کارها و حتی عقب گرد دانست و با اشاره به خاطراتی از امام راحل (ره) نهضت ایشان را انقلابی دانست که از ابتدا دارای یک همت عالی بوده و هست.

وی اتکال امام (ره) به خدا و دل نبستن به حمایتهای شرق و غرب را موجب پیشرفت انقلاب دانست و ادامه داد:امام خمینی (ره)از همان ابتدای قیام حاضر نبود انقلاب را به پشتوانه ابرقدرتهایی مانند شوری و یا آمریکا پیوند بزند چرا که معتقد بود وقتی قدرتی متعالی مانند خدا وجود داشته باشد نیازی به حمایت ابرقدرتهای مادی نیست.

امام جمعه یزد درباره کمبود راهکار به عنوان یکی از موانع رشد گفت:آنهایی که حاضر نیستند از قوت فکر و تعقل خود برای برون رفت از مشکلات بهره بگیرند دچار بن بست می شوند و به خاطر این روحیه احساس می کنند در مقطعی از راه باید تسلیم شوند که متاسفانه در قضیه مبارزه با تحریم این روحیه را در برخی افراد شاهد هستیم.

آیت الله ناصری درباره عدم ثبات رای به عنوان یکی از موانع در مسیر رشد نیز گفت:کسی که قدرت تصمیم گیری ندارد و یا پایه های تصمیمش قوی نیست ، مدام تصمیمش را عوض می کند و چنین شخصی محکوم به شکست است چرا که حاضر نیست از قوت تعقل ، تفکر و تدبراستفاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه همانگونه که در دفاع مقدس برایمان ثابت شد مقاومت و توکل به خدا موجب پیروزی است گفت:در سالهای اخیر دانشمندان ما در زمینه های هسته ای و موشکی به خاطر سعی ، تلاش و اتکالی که به خداوند متعال داشته اند پیشرفتهای خیلی خوبی بدست آورده اند اما  در زمینه سیاست و اقتصاد به خاطر اینکه بجای  توجه بیشتر به خدا به دیگران معطوف گردیده ایم رشد باید و شاید را شاهد نیستیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا