يكصد و سي ويكمين جلسه شوراي اسلامي شهر با حضور استاد حاج شيخ حسين انصاريان ، شهردار و معاونين شهرداري برگزار و سخناني ايراد گرديد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر يزد – در ابتداي جلسه رئيس شوراي اسلامي شهر يزد ضمن عرض تسليت به مناسبت سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) و همچنين خيرمقدم به ميهمانان ، يكي از سرمايه هاي ارزشمند زندگي خويش را آشنايي و دوستي با استاد دانست و از استاد انصاريان خواست تا با نصايح و فرمايشات خويش رهنمودهاي لازم را در جهت خدمت به مردم و خلق خدا به ما ارائه نمايند.

سپس استاد حاج شيخ حسين انصاريان در اين تعهد واعتقاد به خداوند عالم وناظر دانستن او در تمامي كارها، اخلاق اسلامي و اعمال را از عناصر مهم اسلام دانست و خاطرنشان ساخت : كمال اسلام در اعتقادات ، اخلاق و اعمال است .

وي تصريح كرد: از طريق معرفت وجودي پروردگار متعال ، انسان به دنبال رضايت و خشنودي معبود خويش گام مي نهد به عبارت ديگر تمام رفتار ، كردار و منش انسان بر اساس رضايت و خشنودي محبوب متمايل مي شود بنابراين چراغ اعتقاد به خداوند متعال ، قيامت ، انبياء و قرآن مجيد بايد دائماً روشن باشد تا انسان به گمراهي كشيده نشود.

وي با اشاره به فرمايشات پيامبر اسلام (ص) درباره اخلاق اسلامي اظهار داشت: اگر امين مردم قرار گرفتيد به آنان خيانت نكنيد و وعده هاي خود با مردم را براساس ارزيابي امكانات و كارشناسانه بدهيد و صادقانه عمل نماييد.

استاد انصاريان ندوزيدن چشم به نامحرمان ، شركت نكردن در بستر حرام و آزار ندادن مردم با دست و زبان را از ديگر ويژگي هاي اخلاق اسلامي دانست و از اعضاي شورا خواست اين موارد را در زندگي ، كار و منش خويش لحاظ نمايند.  

وي با اشاره به آيات قرآن واحاديث ائمه معصومين (ع) براي مشورت كردن دركارها وانجام آنها با خلوص نيت واستفاده ازتجربيات و توانمنديهاي افراد متخصص به خصوص انجام مسائل مربوط به شهر وشهرسازي براي اداره امورشهري يادآور شدند و تأكيد نمودند تا براساس موازين دين مبين اسلام وسفارشات پيامبر گرامي اسلام (ص) در خصوص امانتداري ، راستگويي ، وفاي بعهد وعمل به واجبات الهي و جذب خيرين جهت مشاركت در امور ضروري شهر از هيچ كوشش وتلاشي دريغ نورزند و به احكام الهي پاي بند باشند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا