مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري عنوان نمود: جاي خوشحالي است كه مدل مفهومی طراحی شده در استان یزد مورد پذیرش واقع شده و مبناي مناطق ویژه علم و فناوری کشور قرار گرفته که این خود نشان از ظرفیت خبرگی و فرهیختگی استان دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " اكرم فداكار" صبح يكشنبه 28 ديماه در گفتگو با خبرنگار اتاق خبر استانداري يزد، ضمن ابراز خوشحالي از تصويب نهايي منطقه ويژه علم و فناوري استان در جلسه شورای عتف(علوم،تحقیقات،فناوری) گفت: حقيقتاً ديروز، روز پركاري براي مديران و مسئولين استان بود و جا دارد كه اين موفقيت را ابتدا به استاندار پرتلاش يزد كه پيگيري ويژه اي براي تصويب اين طرح مهم داشتند تبريك بگويم و سپس از جناب آقاي مهندس رضايي معاون محترم توسعه مديريت و منابع انساني استانداري، جناب مهندس سالاري مدير عامل منطقه ويژه ، همه همكارانم در اداره كل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري و مديران ارجمند سابق و فعلی پارك علم و فناوري - جناب آقای دکتر پورسراجیان- و جناب آقای دکتر اولیاء رییس دانشگاه یزد استان تقدير و تشكر نمايم.
مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري با بيان اين نكته كه "این مصوبه آغاز راهیست که همه تاثیرگذاریش را باور داریم" خاطر نشان نمود:منطقه ویژه علم و فناوری در کشور مسبوق به سابقه نیست وساختاری نو و بسیار ارزشمند دارد و در جهان نيز به عنوان مثال، سوپرکریدور مالزی یک نمونه موفق از این دست مناطق است .
وي افزود: در جلسه امروز با وسواس در خصوص این ساختار جدید بحث شد وهدف از آن، اطمینان از این بود که ساختار موازی بدون هدفگذاری و شناخت دقیق ایجاد نگردد.
" فداكار"خاطر نشان كرد: منطقه ویژه علم و فناوری منظومه ای از عناصر و مولفه های مرتبط با حوزه علم، فناوری، زیرساختهای مرتبط و ...است که به شبکه سازی و هم افزایی عناصر پرداخته، برند و ظرفیت جدیدی برای جذب سرمایه گذاری در استان ایجاد می کند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: در جلسه ديروز علاوه بر تصویب مناطق ویژه علم و فناوری، چند مصوبه بسیار مهم از جمله تسری مزایا و تسهیلات شرکتهای دانش بنیان به عناصر واقع در این مناطق نیز تصويب گردید ودر نهايت استانهای یزد،اصفهان،خراسان رضوی و آذربایجان شرقی موفق به اخذ مجوز قطعی منطقه ويژه علم و فناوري گردیدند.
مدير كل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري در پايان عنوان نمود: جاي خوشحالي است كه مدل مفهومی طراحی شده در استان یزد مورد پذیرش واقع شده و مبناي مناطق ویژه علم و فناوری کشور قرار گرفته که این خود نشان از ظرفیت خبرگی و فرهیختگی استان دارد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا