بازدید مدیران ارشد بندرخشک پیشگامان از روند اجرای پروژهمدیران ارشد بندرخشک پیشگامان از روند پروژه های مختف ساخت اولین بندرخشک تعاونی کشور بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی در این بازدید، آدابی، مدیرعامل بندرخشک پیشگامان، قمی نایب رئیس هیئت مدیره، ندافیون، معاون اقتصاد و بازرگانی و جمعی دیگری از مدیران بخش های مختلف  این شرکت و همچنین مجری طرح، پیمانکاران و مشاوران حضور داشتند.
 

بازدید از انبارهای عمومی
بازدید از مراحل ساخت انبارهای عمومی اولین قسمت بازدید بود مراحل  ساخت و تکمیل 10 هزار مترمربع سوله ویژه انبارهای سرپوشیده بندرخشک پیشگامان یزد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است و به زودی این قسمت از طرح ایجاد بندرخشک به اتمام می رسد.
در طراحی صورت گرفته در نخستین بندر خشک تعاونی ایران، این سوله ها به عنوان انبارهای عمومی جهت نگهداری انواع کالاهای فله و بسته بندی که نیاز به فضای سرپوشیده دارند، تعریف شده است.
در این بازدید در گفتگوی مدیرعامل با پیمانکاران با حضور مشاوران روند فعالیت و ساخت بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای تحویل به موقع سوله ها توسط مدیرعامل صادر شد.

بازدید از جاده RCC
در ادامه تیم مدیران ارشد از کیفیت جاده ارتباطی حاشیه بندرخشک بازدید کردندو این جاده به طول سه کیلیومتر برای اولین بار در استان به صورت فناوری RCC ساخته شده است.
 

بازدید از روند زیرسازی اتصال ریلی بندرخشک به شبکه سراسری ریلی
با عنایت به مجوزهای صادرشده و همچنین برگزاری مناقصه و آغاز به کار پیمانکار، پروژه ساخت جاده دسترسی و زیرسازی ریل های قطار که بندرخشک را به شبکه ریلی کشور متصل می کند در دست اقدام است. این ریل ها مجموعه 28 کیلیومتری ریل های داخل بندرخشک را به شبکه ریلی کشور وصل می کند.
ساخت ایستگاه اختصاصی و بزرگترین مجموعه ریلی ترانزیتی با 15 خط ریل در منطقه از دیگر قسمت های این پروژه است. در این بازدید، پیمانکار گزارشی از روند اجرا با توجه به برنامه زمان بندی ارائه کرد.

بازدید از سیل بند بندرخشک
مدیران ارشد گروه از سیل بند 3 کیلیومتری بندرخشک در ناحیه غربی پروزه بازدید کردند. مراجل ساخت این سیل بند عظیم به اتمام رسیده است. طول این سیل بند خاکی حدود 3 کیلومتر است که در بعضی نقاط تا ارتفاع 5 متر رسیده است.

بازدید از مسیر انتقال برق
مدیران ارشد بندرخشک پیشگامان از خطوط 14 کیلومتری انتقال برق  که با سرمایه گذاری بندرخشک صورت گرفته است بازدید کردند.
همچنین از مرکز اتصال شبکه و خطوط 11 کیلومتری توزیع برق در محوط 700 هکتاری بندرخشک نیز بازدید کردند. در این بازدید بر لزوم نگهداری شبکه انتقال و همچنین ساخت نیروگاه اختصاصی بندرخشک تاکید شد.

بازدید از طرح ده هکتاری کمبرند سبز ، بازدید از تمام زیرسازی محوطه 5 هکتاری دپوی کانتینر، بازدید از جاده های کنارگذر پروژه، جاده های داخلی سایت؛ دفتر نظارت و ارزیابی پروژه و ... از دیگر برنامه ها بود.
در این بازدید آدابی مدیرعامل بندرخشک پیشگامان بر تسریع در پروژه ها و آغاز فعالیت پیمانکاران به صورت 24 ساعته خبر داد و گفت» کلیه فعالیت ها با جدیت وبدون ملاحظه بر اساس برنامه زمانبدی در حال اجراست و امیدواریم بندرخشک یزد را هرچه سریع تر مرحله فعالیت بندری را آغاز کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا