به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌افسانه شهابي پور در حاشيه بازديد از دوره آموزشي تخصصی نانوايان بخش زارچ  با بيان اينكه  آموزش افراد شاغل به حرفه نانوايي جزء برنامه هاي اصلي شهرستان است گفت: در اين راستا با توافق هاي صورت گرفته با اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان دوره هاي آموزشي عملی، تئوری و تخصصی ويژه نانوايان شهرستان يزد اجرا خواهد شد.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي خاطرنشان كرد: قطعاً آموزش در هر حرفه اي مي تواند علاوه بر ارتقاء سطح كيفيت محصول نهايي، افزايش بهره وري و راندمان كاري را در برداشته باشد.

 وي با تأكيد به اينكه نانوايان بايد آموزش هاي لازم را در راستاي افزايش كيفيت نان فرا بگيرند اظهار داشت:  وظیفه مهم نانوایی ها پخت نان با کیفیت است و افزایش کیفیت نان پس از مرغوبیت مواد اولیه مصرفی در گرو فراگیری آموزش های مهارتی است.

شهابي پور تصريح كرد: این آموزش ها شامل مباحثی چون اصول نگهداری آرد، بهداشت فردی و محیطی، بهداشت تجهیزات، عمل آوری و نگهداری خمیر است.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد در پايان با اعلام اينكه دوره های آموزشی نانوایی باید به صورت تفکیکی اجرا شود افزود: آموزش پخت نان های لواش، سنگک و بربری به صورت مجزا ارائه شود تا نانوایان در انواع پخت نان تخصص لازم را داشته باشند.

شهابي پور در پايان با اعلام اينكه نانوايان برتر انتخاب و  به مردم معرفي خواهند شد گفت: در راستاي ايجاد رقابت سالم و مناسب در توليد و پخت نان، شناسايي و معرفي واحدهاي نانوايي برتر با رويکرد مشتري محورانه و جلب رضايت عمومي و افزايش کيفيت نان در شهرستان اجرا خواهد شد.

لازم بذكر است در اين دوره بيش از 60 نفر از افراد شاغل در نانوايي بخش زارچ در اين دوره آموزشي حضور دارند.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا