یزدفردا-سرویس اجتماعی -خبرهای پلیس"رئیس پلیس فتا با بیان اینکه با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش "ورود و استفاده دانش‌آموزان از «موبایل» در هر شرایطی در مدارس ممنوع است"، اظهارداشت: برخی از والدین که اصرار بر استفاده فرزندان خود از این تکنولوژی را دارند، تلاش می كنند تا به هر نوعی این ممنوعیت را دور بزنند و در این خصوص گوشی همراه خود یا فرزندانشان را به کسبه اطراف مدرسه می سپارند .

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد:سرهنگ " حسین رضایی" با اشاره به اینکه خانواده ها باید در حفاظت از عکس ها و فیلم های خانوادگی خود مراقبت های لازم را انجام دهند افزود: چنانچه خانواده ها عکس یا فیلمی در موبایل خود دارند هرگز آن را نزد کسی به امانت نگذارند،  با انجام این كار، امنیت کاربران به شدت تهدید می شود.

وی با بیان اینکه برخی خانواده ها با سپردن گوشی همراه فرزندشان به کسبه اطراف مدرسه این قانون را به قول خود دور می زنند، افزود: سپردن گوشی همراه تحت هیچ شرایطی به افراد غریبه درست نیست.

رضایی بیان داشت : اطلاعات سیم كارت تلفن همراه به ‏راحتی قابل كپی برداری بوده و هر شخصی به‏راحتی می‏تواند از سیم كارت و همچنین اطلاعات ذخیره شده در آن  نظیر ‌شماره‏های ذخیره شده، ‌پیغام‏ها، قرارها و ... سوء استفاده کند.

به گفته وی، برخی خانواده ها آن قدر که در مورد مزایا و چگونگی نگهداری تلفن همراه مانند شارژ به موقع باطری دقت می کنند تا خسارتی در حد هزینه یک باطری را متحمل نشوند، از سوی دیگر در خصوص اطلاعات شخصی که در تلفن همراه دارند، دقت نمی کنند تا در دسترس افراد سودجو قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: برخی دانش آموزان که گوشی های هوشمند دارند، حافظه این گوشی ها که از عکس و فیلم شخصی پر شده به امانت نزد کسبه اطراف مدرسه سپرده می شود كه با سپردن تلفن همراه به کسبه اطراف مدرسه،فرزندان خود را در معرض تهدیدات مختلف قرار می دهیم که هر کدام از این تهدیدات می تواند حتی آینده آنها را با مخاطرات همراه نماید.

وی با بیان اینکه احتمال سوء استفاده از اطلاعات تلفن همراه شما در این حالت بسیار افزایش می‌یابد، افزود: حتی برای شارژ کردن گوشی همراه خود از مکان هائی استفاده نمائید که شخصاً در آن حضور دارید.

سرهنگ رضایی گفت: در صورتی که کودکان ما باید تلفن همراه با خود داشته باشند، بهتر است از گوشی های معمولی که دوربین، حافظه و حتی بلوتوث ندارند، استفاده شود؛ خاموش بودن گوشی و داشتن پین کد ضروری است و بجای سپردن گوشی به کسبه اطراف مدرسه بهتر است گوشی را به دفتر مدرسه تحویل دهیم.

این مقام انتظامی همچنین از مدیران مدارس خواست تا در مواقع اضطراری کمدی برای این موارد تهیه نمایند و در صورت نیاز گوشی دانش آموز را در کمد به امانت نگهدارند.

رئیس پلیس فتا یزد  در خاتمه با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و خاطر نشان كرد : شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا یا با تماس شماره 2183712 – 2183749یا 2183792 به پلیس فتای استان یزد اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا