معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در همایش هوای پاک تاکید کرد: امروز نیازمند عزمی مشترک درراستای کاهش آلودگی هوا و تحقق هوای پاک در کشور هستیم.

 

دکترعلی محمد طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در این همایش تصریح کرد: هوای پاک امروز یکی از مصادیق حقوق شهروندی است و یک ضرورت در زندگی امروز محسوب می شود.

وی بابیان این که متاسفانه توسعه در جهان همراه با تخریب محیط زیست و آلودگی هوا همراه بوده است افزود: دنیا در این راستا اقداماتی موثر از جمله تخلیه صنایع از محیط شهرها و استفاده از ظرفیت های مردم و نهادهای دولتی در بحث محیط زیست استفاده کرده است ولی ما از تجربه دنیا در بحث توسعه استفاده نکرده ایم.

طالبی با اشاره به برگزاری اجلاسیه های در این راستا در سطح سران کشورها گفت: جای خوشبختی دارد که امروز گفتمان محیط زیست و ضرورت توجه به هوای پاک بین مسئولان کشور، استان و گروههای اجتماعی جای خود را باز کرده است که می توان چشم انتظار هم افزایی و مشارکت بین بخشی دستگاههای مختلف در این خصوص بود.

وی با تاکید بر اینکه بحث هوای پاک منحصر به دستگاه خاصی نیست و به عبارتی، احترام و توجه به حقوق مردم وظیفه همه مسئولان اجرایی است خاطرنشان کرد: مشارکت همه دستگاهها تضمین کننده احقاق این حق خواهد بود لذا امیدواریم در سایه مشارکت دستگاههای اجرایی شاهد هوای پاک در استان باشیم.

دکترطالبی با بیان این که امروز موضوع محیط زیست دغدغه اصلی مسئولان استانی قراردارد افزود: در این رابطه اقدامات اجرایی مناسب در سطح استان صورت گرفته است. از جمله این اقدامات می توان به عدم مجوز به ایجاد صنایع آلاینده در کریدور اردکان - مهریز می باشد اما این مهم کافی نیست و در این مورد نیازمند مشارکت مردم هستیم. در این راستا باید سمن ها افزایش یابد چراکه با مشارکت مردم تضمین موفقیت طرحها افزایش می یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا