به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جلسه ای درخصوص نحوه برگزاری تورهای نوروز 94 و بررسی موضوعات و نظرات مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری در این جلسه ضمن تاکید بر هدف اصلی در جلب رضایت گردشگران و معرفی جاذبه های استان به بهترین نحو اظهار داشت: بخش دولتی صرفا بر نحوه فعالیت دفاتر و برگزاری تورها نظارت خواهد داشت و بکارگیری نیروهای لایق و شایسته در دفاتر می تواند نقش مهمی در راستای رونق گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.

سید مصطفی فاطمی عنوان کرد: دفاتری که خواستار برگزاری تور در ایام نوروز می باشند باید قبل از ایام عید نسبت به ارائه برنامه پیشنهادی و اخذ تأییدیه انجمن صنفی اقدام نمایند و در ایام عید نیز بر همان اساس فعالیت کنند تا از بروز تخلفات و نرخهای کاذب و ازدحام در اماکن مختلف از جمله امیرچقماق، باغ دولت آباد و ... جلوگیری شود. همچنین بیمه نبودن مسافران تورها از مسائل مهمی است که باعث ایجاد دردسرهای بزرگی می شود که این مشکل با بیمه مسئولیت مدنی مدیران دفاتر مرتفع خواهد شد.

شایان ذکر است ساماندهی فروش تور، نظارت بر دفاتر جهت استانداردسازی برنامه گشتها، استفاده از راهنمایان مجاز گردشگری، یکسان سازی قیمت تورها، ظرفیت سازی و معرفی مسیرهای جدید گردشگری و ... نیز از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا