معاون وزير، تعاون كار و رفاه اجتماعي گفت : استان يزد در توليد محصولات گلخانه اي به ويژه خيارسبز نقش برجسته اي دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد نشست ساماندهي صادرات محصولات گلخانه اي استان يزد ظهر پنج شنبه بيست و سوم بهمن ماه با حضور معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي، معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار يزد جمعي از مديران كل استان و اعضاء اتحاديه صادركنندگان محصولات گلخانه اي استان برگزار شد.
در اين نشست معاون وزير، تعاون كار و رفاه اجتماعي در حوزه تعاون اظهار داشت : باتوجه به مقام ويژه استان يزد در حوزه محصولات گلخانه اي بايد نگاه همه جانبه اي به مسائل توليد، بازار عرضه و صادرات اين حوزه داشته باشيم.
سيدحميد كلانتري افزود : بايد در حوزه مسائل حقوقي و قانوني مدافع تعاوني ها باشيم تا بتوانند به عنوان قشرهايي كه مستقيماً با توليدكنندگان در ارتباط هستند در آمد بيشتري كسب كنند و منافع بيشتري به اعضاء برسانند.
كلانتري ادامه داد : به نظر مي رسد چالش اصلي گلخانه داران استان در حوزه صادرات است و بايد مشكلات قانوني و مقرراتي كه وجود دارد منعكس شود تا اين مشكلات را در سطح دولت و مجلس پي گيري و رفع كنيم.
تقويت دانش مديريتي در حوزه توسعه صادرات محصولات گلخانه اي
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار يزد گفت : باتوجه به اينكه استان يزد جزء دو سه استان برتر كشور در حوزه صادرات محصولا گلخانه اي مي باشد درخصوص مسائل و مشكلات گلخانه داران و صادرات محصولات آنها اقدامات خوبي صورت گرفته است.
محمدرضا بابايي عنوان كرد : تقويت دانش مديريتي در حوزه توسعه صادرات محصولات گلخانه اي و ايجاد تعاوني هاي تأمين نياز در حوزه هاي صادرات و بازاريابي از جمله پيشنهادهاي ارائه شده است كه بايد به آن توجه بيشتري شود.
وي ادامه داد : از مجموع 128 هزار هكتار سطح زيركشت محصولات كشاورزي 1160 هكتار از اين محصولات متعلق به كشتهاي گلخانه اي است و اين بدين معني است كه 35درصد محصولات كشاورزي ما از اين يك درصد حاصل مي شود و اين دستاورد بسيارخوبي است.
بابايي افزود : بيش از 270 ميليون دلار از محصولات گلخانه اي به ويژه خيارسبز به روسيه و كشورهاي آسياي ميانه صادر شده است و بايد بستر را براي صادرات بهتر اين محصولات فراهم كنيم.
در پايان اين جلسه به اعطاي وام و تسهيلات ويژه به توليدكنندگان محصولات گلخانه اي تأكيد شد و بانكهاي كشاورزي و قرض الحسنه رسالت در اين زمينه اعلام آمادگي كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا