به گزارش یزدفردا :مهندس سید حمید کلانتری استاندار پیشین یزد طی یک نامه سرگشاده خطاب به استاندار یزد نوشت:

یزد بحمدالله دارای قابلیت­ها و استعدادهای زیادی برای توسعه است که باید به خوبی شناسایی و در جهت شکوفایی آنها تلاش شود، متقابلاً استان با محدودیت­هایی روبروست که تلاش در جهت رفع آنها راه پیشرفت و توسعه استان را هموار می­ سازد و لازمست توجه شود که وقت محدود است و اعمال فراوان و خیلی زود چهار سال اول دولت و استانداری می‌­گذرد کما اینکه بیش از یک سوم آن اینک گذشته است. اما حسب انجام وظیفه و با نگاه حمایت از تحول و توسعه استان به دوست و برادر عزیزم جناب آقای استاندار ، معاونین و مدیران محترم استان نکاتی را معروض می­‌دارم؛

    هر چند که قطعاً به این نکات توجه نموده‌اند ولی تأکید و تذکر آنها خالی از لطف نیست.

   شرایط عمومی کشور و به تبع آن استانها با محدودیت منابع و اعتبارات ناشی از پایین آمدن درآمد نفت ، تحریم و مقابله با رکود و بازسازی و اصلاح خرابی­های ساختاری سالیان گذشته روبرو است برای مقابله با این محدودیت فراگیر باید بر استعدادها و توانمندی­‌های داخلی ، بازکردن گره های اداری ، ایجاد انگیزه در نیروی انسانی در بخش دولتی و خصوصی و امید به بهبود و رونق  تکیه زد. باید توجه نمود که تحول و تغییر نیازمند شرایط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی خاص خود است .

باید فضای استان را به سمت رونق و و بهبود امیدوار ساخت ، باید نشاط و انگیزه شادابی در محیط های کار و زندگی حاکم شود. باید عزم و اراده برای ساختن ، تحول و بهبود فراگیر شود. باید همه شهروندان در هر شغل و مسئولیت و مدیریتی هستند خود را در پیشرفت استان ، در رفع فقر، در رشد سرمایه گذاری ، در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در ارتقاء بهره وری و کیفیت ، در رشد علمی و صنعتی سهیم و شریک بدانند، لازمست فضای کار جمعی ، جو تفاهم و همکاری ، بلند طبعی و بلند نظری ، احترام و ادب به یکدیگر جایگزین فضای یاس و نومیدی ، تنگ نظری و کوته بینی ، خودخواهی و منیت­ها را بگیرد. باید این نگاه بوجودآید که هر یزدی چه در مرکز استان ، چه در شهرها یا روستاهای استان و چه در تهران و سایر شهرها و حتی در خارج از کشور خود را در رشد و توسعه استان سهیم و شریک بداند.

    و حتماً لازم است به این مهم توجه شود که ارزشمند ترین سرمایه  استان ، نیروی انسانی استان به ویژه نیروهای فرهیخته و برجسته در عرصه­های گوناگون فرهنگ و ادب و علم و پژوهش ، دانش و فن آوری ، صنعت و کارآفرینی ، کشاورزی و خدمات می باشد ، یزد بحمدا... از کار آفرینان اصیل ، نجیب و خلاق و از نیروهای توانمند در بخش خصوصی و تعاونی در رشته های مختلف برخوردار است باید به آنها امید داد. باید میدان تلاش را برایشان مهیا نمود.

    در جهت رسیدن به این فضا قاعدتاً لازم است مدیریت عالی استان برنامه­های راهبردی و محوری خود را برای رشد و توسعه و تحول در استان را به خوبی اطلاع رسانی نماید و برای مردم تبیین نماید و البته در تنظیم و تدوین برنامه­های راهبردی لازمست مشارکت همه گروهها ، تشکل­ها و افراد موثر ، مجرب و صاحبنظر را از قبل جلب نموده باشد تا همه تحول را برنامه خود بدانند و خود را در اجرای تحول شریک بدانند و به نظر حقیر بهتر است برنامه های تحول حول چند موضوع اساسی ، مثل آب و راههای تأمین و بهره وری آن ، صنعت و معدن ، علم و فن آوری و توسعه علمی .

گردشگری و بازسازی شایسته میراث فرهنگی و مدیریت درست آب و خاک و کشاورزی محدود شود وهمه رسانه ها ، صدا و سیما و سازمانهای مردم نهاد، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و شفاف سازی آنها تلاش نمایند.

    در پایان عرض می­نمایم که دولت امروز دولت تدبیر و امید است ، دو عنصر مهم تدبیر و امید باید در همه برنامه­­‌های توسعه و محیط­های کار ، زندگی و اجتماع سایه خود را بگستراند ، برای استاندار متین و همه مدیران تلاشگر استان در فرهم ساختن این شرایط آرزوی توفیق دارم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا