کارگاه کشوری تحلیل نتایج ذیج حیاتی از 28 بهمن ماه در محل سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه شهید صدوقی یزد آغاز شد و تا دو روز ادامه خواهد داشت.

دکتر خسروی مدیر گروه اطلاعات و آمار نظام شبکه وزارت بهداشت هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با نقش و اهمیت اطلاعات ذیج حیاتی و کاربرد آن در ارزیابی نظام مراقبت های اولیه بهداشتی، بررسی کیفیت داده های ذیج حیاتی ، ارائه شاخص های ذیج حیاتی و همچنین استفاده از داده های ذیج حیاتی برای ارتقاء نظام مراقبت های اولیه بهداشتی عنوان کرد.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن اطلاعات وآمار سلامت نمی توان مدیریت مناسبی در ارتقاء سلامت داشته باشیم ، از طرف دیگر باید به برخی شاخص های مهم توجه بیشتری شود و امار و اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنیم.

خسروی ادامه داد: اخیرا سرشماری الکترونیکی در کشور اغاز شده و با توجه به مشکلات بر اساس داده ها می توان برنامه ریزی کرد.

باید تجزیه و تحلیل ها تبدیل به دانش شود و براساس آن تصمیم گیری و سپس توسعه شرح اطلاعات صورت گیرد.

گفتنی است؛ دکترمسعود شریفی قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درا ین کارگاه با اشاره به شاخص های استان یزد توضیحاتی ارائه داد و افزود: بر این اساس جمعیت استان نزدیک به یک میلیون نفر که 13 درصد آن جمعیت روستایی با بعد خانوار 3.22 و درصد سرباری 53.7 مشخص می باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مرگ و میر مناطق روستایی عنوان کرد: میزان خام مرگ و میر 6.75 است و وضعیت میزان مرگ زیر یک سال و زیر پنجسال  در این مناطق مطلوب می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا