معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه سال جهانی نور از تأسیس یک مرکز علمی با عنوان "آفرینگاه تارنوری" در این دانشگاه در آینده نزدیک خبرداد.

دکتر سید محمدتقی المدرسی با اشاره به برنامه این معاونت برای راه اندازی "آفرینگاه تار نوری" در دانشگاه یزد، از اعضای هیأت علمی و پژوهشگران در تمامی حوزه های مرتبط با فنآوری های نوری خواست در راه اندازی این مرکز پیشقدم شوند. وی خاطرنشان کرد این مرکز بستر مناسبی است برای رشد خلاقیت های و آفرینش های علمی محققان در زمینه های تخصصی مرتبط با فنآوری های نوری. وی افزود: پویایی چنین مراکزی در گرو حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان است و دانشگاه یزد درصدد است با راه اندازی پردیس علم و فنآوری، این موضوع را به طور جدی دنبال کند.

 معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه یزد در ادامه  با تأکید بر ضرورت و اهمیت نور در زندگی بشر بهع بیان توانمندی های دانشگاه یزد در زمینه فنآوری های نوری پرداخت و گفت: این دانشگاه با بهره مندی از توانمندی های علمی و تخصصی ویژه ای که در دانشکده فیزیک از آن برخوردار است می تواند در زمینه فنآوری های نوری در سطح کشور به عنوان یک قطب علمی مطرح شود.

در این مراسم همچنین دبیر ستاد استانی برگزاری سال جهانی نور با تشریح اقدامات انجام گرفته برای بزرگداشت این سال در دانشگاه یزد گفت: با هماهنگی های انجام گرفته در سطح استان قرار است در این فرصتی که سازمان بین المللی یونسکو با نامگذاری امسال به نام سال جهانی نور ایجاد کرده است، اهمیت فنآوری های نور در حوزه عمومی جامعه مطرح و اطلاع رسانی شود.

دکتر عباس بهجت افزود: برگزاری سخنرانی های علمی و تخصصی در این زمینه را که با مشارکت مراکز علمی آموزشی و تحقیقاتی استان برگزار خواهد شد، از جمله برنامه های این ستاد برشمرد. وی همچنین از راه اندازی یک تارنمای اختصاصی ویژه اطلاع رسانی رویدادهای سال جهانی نور در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این تارنما از امروز به نشانی http://light۲۰۱۵.yazd.ac.ir  در دسترس کاربران قرار گرفته است. چاپ و انتشار نقشواره طراحی شده با موضوع گرامیداشت این سال در استان از دیگر اقداماتی بود که دبیر ستاد استانی سال جهانی نور به آن اشاره کرد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا