یزدفردا :قسمتی از خطبه نماز جمعه حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه حومه شهر یزد :در طول دو هفته اخیر حوادثی در غرب به ویژه فرانسه اتفاق افتاد که نیاز به تامل و تفکر بیشتری دارد:

حادثه از آن جا شروع شد که روزنامه فرانسوی کاریکاتور یکی از چهره‌های برجسته‌ی تروریست و جریان‌های تکفیری را به چاپ رسانید.

آن گاه حمله‌ای به دفتر آن نشریه شد و سپس این نشریه که در حال ورشکستگی بود و فقط روزانه (000/60) شصت هزار نسخه از آن چاپ می‌شد به یک باره در تعداد بیش از سه میلیون نسخه و با زبان‌های زنده دنیا در 25 کشور جهان در مدت زمانی کوتاه در حالی که صفحه اول آن با کاریکاتور موهن پیامبر صلی الله علیه و آله منقوش شده بود منتشر شد.

این حرکت را بزرگان شرق و غرب به عنوان اسلام ستیزی تعبیر کردند. در این جا این سؤال مطرح می شود که:

اولا چرا اسلام ستیزی؟ چرا اسلام هراسی؟ وو چرا با بدترین شیوه یعنی توهین؟

آیا این مسیحیت و کلیسا است که سردمداری می‌کند؛؟ و یا سیاستمدران لامذهب غربی که متأثر از نقشه‌های پلید صهیونیستی حرکت می‌کنند؟ شکی نیست که ادیان توحیدی می‌توانند با یکدیگر به گفتگو بنشینند و قرآن هم این دعوت را رسما بیان فرموده است« قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ»[1]

به یقین فرهیختگان ادیان توحیدی هرگز حاضر به توهین مقدسات یکدیگر نیستند؛ چون می‌دانند که این شیوه منطقی نیست؛ و این جریانات تماما با اهداف شیطانی خاصی از سوی سیاستمداران غربی و صهیونیست ها اداره می‌شود.

ماجراهای دو هفته اخیر انسان را به یاد حادثه یازده سپتامبر  سال 1380 می‌اندازد می اندازد؛ که سناریوی آن از سوی غرب طراحی شد و بهره بردار آن هم خود غربی‌ها و مولود نامشروعشان یعنی رژیم صهیونیستی بود.

به نظر می‌رسد علت اصلی این حرکت‌ها که به عنوان اسلام ستیزی و اسلام هراسی از آن یاد می‌شود که غرب احساس ضعف و زبونی در مقابل اندیشه اسلامی را دارد؛ و گر نه جا داشت که این ماموریت(نقد اسلام) به چهره‌های دانشگاهی و علمی و فرهنگی سپرده می‌شد؛ و نه به کاریکاتوریست‌ها و نشریات ژورنالیستی.

آن‌ها احساس‌می کنند؛ اسلام، با آن روحیه گفتمانی بالا، روز به روز در حال توسعه است؛ همین الآن در فرانسه حدود هفت میلیون مسلمان زندگی می‌کنند؛ قرآن این نوید را می‌دهد که«يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»[2] و «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»[3]

جالب اینجاست که غربی‌ها برای این حرکت سخیف خود توجیه آزادی بیان و اندیشه را دارند؛ در هیچ منطقی، توهین، آزادی به حساب نمی‌آید؛ به آنان باید گفت شما اجازه نمی‌دهید کسی جریان هولوکاست را مطرح کند؛ حال توهین به پیامبران الهی را آزادی می‌دانید!!!

یک‌شنبه گذشته رژیم صهیونیستی حمله تروریستی جدیدی را علیه نیروی های حزب الله انجام داد که جای بررسی و تحلیل دارد. این حمله در منطقه قنیطره واقع شد.

قنیطره کجاست؟ منطقه‌ای در جنوب سوریه و هم مرز با لبنان و اسرائیل است؛ که گروه موسوم به جبهه النصرة، یکی از گروه‌های هفتادگانه تروریستی در سوریه به حساب می‌آید.

کاروانی حرکت می‌کند تا زمینه‌های قطع ارتباط میان گروه‌های تروریستی جنوب و شمال سوریه را بررسی کند؛ که اسرائیل حمله تروریستی خودش را انجام می‌دهد.

این حمله روشن می‌کند که اولا غربی‌ها  دروغ می‌گویند که علیه جریان‌های تروریستی متحد شده‌اند.

 و ثانیا تروریسم دولتی که در همه عالم محکوم است با پرچم برافراشته شده در اسرائیل مورد حمایت غربی‌ها قرار می‌گیرد.

و ثالثا تروریسم و رژیم صهیونیستی دو روی یک سکه هستند اما مع الاسف همه‌ی این حرکت‌ها در راستای مقابله با فرهنگ اسلامی است؛ و آنان حتی اجازه نشر اخبار صحیح اسلامی را هم نمی‌دهند؛ از این رو  رهبر معظم انقلاب با استفاده از فضای جدید مجازی رسانه‌ای به ابلاغ پیام به جوانان غرب، اقدام می‌نمایند که خوشبختانه رسانه‌های داخلی نکات برجسته این پیام را ذکر و تحلیل کرده‌اند.

اما شهادت سردار الله دادی و ویژگی‌های او:

دور اندیش- به فکر زیر ساخت‌ها بودند

فعال و کارآمد

پر احساس نسبت به مسؤولیت

صبور و مقاوم در مقابل حرف‌ها نامناسب

نسبت به زوایای مختلف دین حساس بود-(واجبات مالی/ ولایت/ نماز اول وقت)

مدیریت جهادی

سال 1393 از سوی رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شد؛ اقتصاد یکی از اصول لازم در هر نظامی است؛ امروز نظام اسلامی هم از بعد اقتصاد و هم از بعد فرهنگ مورد تهاجم قرار گرفته است.

بعد اقتصادی آن با اقتصاد مقاومتی قابل حل است؛ و چشم داشت به خارج و حل مشکلات اقتصادی از ناحیه‌ی مذاکره و امید بستن به نقاط نامناسب، زیبنده انقلاب اسلامی و این ملت غیور نیست.

اقتصاد مقاومتی یعنی تأمین مایحتاج ضروری و کاستن از رفاهیات و دور ماندن از تجملات و اسراف و نبذیر است؛ که نمونه بارز آن را در نامه مرحوم آقا نجفی اصفهانی به همراه سیزده نفر از علمای اصفهان در 112 سال قبل خطاب به مردم می‌بینیم؛ متن نامه این است:

«اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند مهر ننموده و اعتراف نمی‌نویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد امضا نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیرایرانی و کسی را مانع نمی‌شویم؛ ما ها به این روش متعهدیم.

ثانیا: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه دیگر غیرایرانی باشد متعهد شده‌ایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگر برای اقامه صلوه بر آن میت بخواهند ماها را معاف دارند.

ثالثا: ملبوس مردانه جدید، که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قرار دادیم مهما امکن، هر چه بدلی در ایران یافت می‌شود لباس خودمان را از آن منسوخ نماییم و منسوخ غیرایرانی را نپوشیم و احتیاط نمی‌کنیم و حرام نمی‌دانیم لباس‌های غیرایرانی را اما ماها ملتزم شده‌ایم حتی المقدور بعد از این تاریخ ملبوس خود را از منسوج ایرانی بنماییم. تابعین ماها نیز کذلک و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد. آنچه از سابق پوشیده و داریم و دوخته‌ایم ممنوع نیست استعمال آن.

رابعا: مهمانی‌ها بعد ذلک ولو اعیانی باشد، چه عامه، چه خاصه، باید مختصر باشد یک پلو و یک چلو و خورش و یک افشره. اگر زائد بر این تکلیف، احدی ما را به محضر خود وعده نگیرد. خودمان نیز به همین روش مهمانی می‌نماییم هر چه کمتر و مختصرتر از این تکلیف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود.

خامسا: وافوری اهل وافور را احترام نمی‌کنیم و به منزل او نمی‌رویم زیرا که آیات باهره:

«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ»، «وَلَا تُسْرِفُوا اِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»، «وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَه» و حدیث «لاضرر و لاضرار» ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و سری است و خانواده ها و ممالک را به باد داده. بعد از این هر که را فهمیدیم وافوری، به نظر توهین و خفت می‌نگریم.»

علی هذا نباید اصول فرهنگی را به بهانه حل مشکلات اقتصادی، تحت الشعاع قرار داد و ضمنا عزیزان و مسؤولین باید بدانند کشوری(فرانسه) که در آن با تعمد به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اهانت می شود؛ زیبنده نیست که وزیر امور خارجه در آنجا حاضر شود.



[1]     سوره : آل عمران آیه : 64

[2]  سوره : التوبة آیه : 32

[3]  سوره : القصص آیه : 5

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا