با حضور نماينده تام الاختيار وزير نيرو و در حضور استاندار يزد، تكميل زيرساختهاي مسكن مهر استان مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، ظهر شنبه 23 اسفندماه، در دفتر استاندار يزد با حضور " امير كمالي" نماينده تام الاختيار وزير نيرو و مديران آبفار، آبفا، راه و شهرسازي ، توزيع برق و برق منطقه اي استان، آخرين وضعيت زيرساختهاي مورد نياز مسكن مهر استان مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم جهت حل مشكل اخذ شد.
نماينده تام الاختيار وزير نيرو در ابتدا ضمن ابلاغ سلام " چيت چيان" به استاندار يزد، همدلي موجود در دستگاه هاي استان را موجب پيشرفت امور و حل مشكلات زير مجموعه اين وزارتخانه در استان دانست و گفت: در حوزه مسكن مهر در استان يزد چه در بحث كيفيت و چه در خصوص زيرساختهاي مورد نياز، نسبت به ساير استانها بهتر عمل شده و برنامه ريزي مناسبي صورت گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به مصوبه هيئت وزيران در دولت نهم و تاكيد دولت دهم بر اجراي اين مصوبه در خصوص تامين اعتبار جهت تكميل زيرساختهاي مورد نياز مسكن مهر از مسير فروش زمين توسط وزارت راه و شهرسازي، خواستار اقدام اداره كل راه و شهرسازي استان در اين زمينه شد.
"امير كمالي" گفت: دولت در نظر داشت از مسير وزارت نيرو در 6 ماهه اول سال 93 ، مبلغ 700 ميليارد تومان و در 6 ماهه دوم مبلغ 1000 ميليارد تومان و از محل فروش انشعاب نيز مبلغ 300 ميليارد تومان را جهت تكميل مسكن مهر اعتبار كسب كند كه متاسفانه به دليل شرايط حاكم، تنها موفق به تامين 300 ميليارد تومان از اين 2000 ميليارد تومان شد .
اين مقام مسئول گفت: در استان يزد مبلغي بالغ بر 50 ميليارد تومان جهت تكميل زيرساختهاي مسكن مهر استان مورد نياز است كه وزارت نيرو متعهد مي شود اگر نيمي از اين مبلغ توسط وزارت مسكن در استان تامين شود، وزارت نيرو نيز نيم ديگر آنرا پرداخت كند و حتي در اين زمينه پيشگام نيز خواهد بود.
در ادامه رضايي مدير كل راه و شهرسازي استان نيز توضيحاتي پيرامون پروژه مسكن مهر استان و نياز به تكميل آن ارائه نمود.
سپس استاندار يزد ضمن تشكر از همكاري موثر وزارتخانه هاي نيرو و مسكن و شهرسازي در راستاي تكميل پروژه مسكن مهر استان با اشاره به مصوبه هيات دولت و پيشنهاد ارائه شده از سوي نماينده وزير نيرو گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان بايد ابتدا متراژ زميني كه ميتواند به فروش برساند ، به همراه كاربري و ارزش افزوده آن مشخص نمايد و سپس تمامي اصول و قوائد شهرسازي نيز در اين اراضي پيش بيني شود تا دراولين جلسه آتي شوراي مسكن، اين موارد مورد بررسي قرار گيرد و تصميم گيري نهايي در خصوص ان صورت پذيرد.
"ميرمحمدي" در پايان خاطر نشان نمود: هدف ما در استان، تكميل نهايي بروژه مسكن مهر با همكاري بيش از پيش وزارتخانه هاي نيرو و راه و شهرسازي است و در اين مسير، استانداري هر گونه همكاري لازم را معمول خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا