تقی جباری فر از برگزاری همایش ملی تخصصی "فرهنگ رانندگی، قانون گریزی و رانندگی تهاجمی" در آبان ماه ۹۴ خبرداد.

عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه یزد گفت: جای امیدواری است همه مسؤولان استان خود را در جریان این همکاری قرار دادند.

وی تصریح کرد: از هفته سوم فروردین ماه ۹۴ کمیته های برنامه ریزی این همایش ملی شکل خواهند گرفت و قانون و قانون گریزی را از بعد آموزشی پیگیری خواهند کرد چراکه فرهنگ رانندگی و احترام به حقوق دیگران در جامعه ما نیازمند فرهنگسازی است.

وی در ادامه به بحث پل های عابر پیاده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: باید آسیب شناسی و علت یابی شود با وجود اینکه پل های زیادی در شهر یزد ساخته شده است چرا مردم تمایل به استفاده از آن را ندارند شاید کوتاهی مسؤولان در احداث و تجهیز این پل ها به پله مناسب دلیل این جریان باشد و شاید بیشتر به کار کارشناسی نیاز داشته است.

وی گفت: بزودی در این رابطه با استانداری و شهرداری یزد وارد مذاکره خواهیم شد چرا که آمادگی خود را برای همکاری با این همایش اعلام کرده اند.

وی افزود: اولین همایش ملی "فرهنگ رانندگی، قانون گریزی و رانندگی تهاجمی" آبان ماه سال آینده در دانشگاه یزد با حضور مسؤولان کشوری اعم از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش و... برگزار خواهد شد.

جباری فر در ادامه بیان داشت: کار تحقیقاتی مربوط به این همایش را با همکاری متخصصان استانی با  موضوع ترافیک بزودی آغاز خواهیم کرد.

دور اول همایش "فرهنگ رانندگی، قانون گریزی و رانندگی تهاجمی" آبان ماه امسال به صورت استانی و با همت گروه علوم تربیتی و روانشناسی و دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد در محل این دانشگاه با حضور دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا