معاون اداری ومالی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری با تأکید بر اولویت داشتن رشد کیفی دانشگاه ها در سیاستگذاری کلان وزارت علوم، گفت: در سال ۹۴ در تداوم برنامه های سال ۹۳ بنای وزارت علوم بر توقف رشد کمی است.

دکتر محمد حسین امید در سال جدید در بازدید غیر رسمی از دانشگاه یزد، با بیان اینکه به اندازه کافی دانشگاه ها در سطح کشور ایجاد شده است گفت: این تعداد شاید بیش از حد نیاز هم باشد، بنابراین الان وقت آن است که دانشگاه ها به کیفیت بپردازند و در این راه تعدادی از دانشگاه ها در اولویت هستند.

وی دانشگاه یزد را از جمله دانشگاه هایی توصیف کرد که در این زمینه در اولویت قرار دارد و افزود: این دانشگاه گرچه کارش را خیلی دیر شروع کرده و قدمت زیادی ندارد، ولی در همین مدت توانسته است خود را به جایگاه خوبی در کشور برساند. دکتر امید ابراز امیدواری کرد: دانشگاه یزد بتواند با برنامه هایی که دارد و در هیأت امنا به تصویب رسیده است، برای ایجاد تحول و رسیدن به دانشگاه های نسل سوم پیشگام شود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم در ادامه به برخی دیگر از برنامه های کلان این وزارت خانه در سال جدید اشاره کرد و افزود: مدیریت سبز در دانشگاه ها و کاهش هزینه های مصرف انرژی از اولویت های آموزش عالی است و امیدواریم در مناطقی نظیر یزد که از تابش خوبی برخوردارند، بتوانیم از انرژی های نو استفاده کنیم. وی با تأکید بر لزوم استفاده از انرژی زمین گرمایی، انرژی خورشیدی و انرژی باد، گفت: وزارت علوم در این زمینه برنامه های مفصلی را برای سال ۹۴ در نظر گرفته است.

دکتر امید همچنین از عزم جدی وزارت علوم برای جلب مشارکت نیکوکاران در توسعه دانشگاه ها خبرداد و افزود: امیدواریم در سال ۹۴ با تکمیل روند تشکیل بنیاد حامیان در دانشگاه ها، روند جلب مشارکت و حمایت نیکوکاران تسریع شود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم اولویت های این وزارتخانه را مطابق با سیاست هایی دانست که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری در بخش علم و فنآوری ابلاغ شد و خاطرنشان کرد: بر این اساس دانشگاه ها برنامه های خود را برای ارتقای کیفیت، تبدیل شدن به دانشگاه های کارآفرین، جلب مشارکت نیکوکاران و رفاه اعضای هیأت علمی به هیأت های امنا ارایه می کنند و هیأت های امنا در دانشگاه های مختلف نیز بنا بر سیاست ها و شرایط منطقه ای خودشان تصمیم گیری می کنند.







سایت خبری یزد فردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا