سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افزایش 60 درصدی رضایتمندی مسافران نوروزی این استان در سال 94 خبر داد.

فاطمی در ادامه گفت: تعداد بازدید های نظارتی از اماکن اقامتی، رستورانها و مراکز پذیرایی و بین راهی در سال 94، 665 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه  امسال نیز همانند سالهای قبل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشکیل ستاد خدمات سفر در راستای استقبال و راهنمایی مسافران نوروزی در خدمت این عزیزان بوده است افزود: تعداد شکایات واصله از مراکز اقامتی استان در نوروز امسال 12 مورد بوده است که کاهش 5/62 درصد نسبت به سال گذشته داشته است و این  کاهش ، نشانه ارائه خدمات مطلوب می باشد.

وی صنعت گردشگری را جزء صنایع برتر دانست که کیفیت خدمات مهمترین مساله ای  است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی با بیان اینکه توزیع زمانی سفر در صنعت گردشگری می تواند به رفع بسیاری از کاستی ها بیانجامد تصریح کرد: این صنعت نیاز به آموزش دقیق و برنامه ریزی بیشتری دارد که به دلایل متعدد از جمله ماهیت ویژگی های خدمات گردشگری ، افزایش سطح انتظارات گردشگران و رقابت در توسعه صنعت گردشگری و ... نیاز به نیروهای انسانی آموزش دیده و حرفه ای دارد.

سرپرست معاونت گردشگری با اشاره به اینکه مفاهیم صنعت گردشگری باید در میان مردم نهادینه شود تصریح کرد: آشنایی مردم با تاریخ، تمدن و هنر در احیای مواریث فرهنگی نقش موثری دارد، همچنین صنعت گردشگری به جهت ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش فقر به کار گرفته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا