اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد رتبه نخست ثبت آثار غیرمنقول در فهرست آثار ملی کشور را در یک سال گذشته کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مدیرکل میراث فرهنگی این استان در این خصوص گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد سی و سه اثر غیرمنقول از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

محمدمهدی شرافت اظهار داشت: همچنین شانزده اثر استان نیز توسط کمیته ملی ثبت و حریم واجد شرایط ثبت شناخته شده که در شرف ثبت می باشد و امید است با ثبت این آثار ارزشمند در فهرست آثار ملی کشور گامی در جهت حفظ و احیای این بناهای تاریخی برداشته شود و از تخریب خواسته و ناخواسته آن ها جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه افزود: باغ و کوشک آصف پور، شترگلو و پل آب بر خرانق، طنبی بندرآباد، کنیسه خاخام، حمام باغستان، بقعه شیخ ضیاء الدین، برج های بنیز و عظیم آباد، بقعه فضل بن عباس، ساباط فرداب، مسجد جامع حسین آباد، مدرسه امام، حمام مهرجرد و خانه های شکری، گرامیان، ملک، خانیها، حائری و سنایی را از جمله آثار باارزشی است که در یکسال گذشته در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

گفتنی است تاکنون تعداد یکهزار و پانصد و شش اثر غیرمنقول یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که گنبدعالی ابرکوه به عنوان نخستین اثر ثبت شده استان در سال یکهزار و سیصد و دوازده ثبت شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا