چهارمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن» در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در حال برگزاری می باشد .

حجه الاسلام کمال خواجه پور معاون فرهنگی و اجتماعی واحد یزد در مصاحبه با خبرنگار آنا گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره گسترش فضای قرآن در جامعه و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی و به ویژه آشنایی با تفسیر آیات و بهره مندی از زلال معارف ، رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن کریم در ماه مبارک رمضان این طرح برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه این طرح از رمضان سال‌های گذشته برگزار می‌شده است، تصریح کرد :این طرح یک برنامه تفسیری است که هر سال با تفسیر یک سوره انجام می‌شود .

دکتر خواجه پوربا اشاره به نیاز بیش از پیش جامعه امروزی به معنویت وآموزه‌های قرآنی،اظهار کرد: به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های رشد و تعالی وایجاد فضایی آکنده ازمعنویت در محیط دانشگاه در کنار فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی - مذهبی چهارمین طرح رمضان بهار قرآن در دانشگاه ازاد اسلامی یزد در حال برگزاری می باشد .

وی ادامه داد : کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر قرآن کریم(تفسیر سوره حدید)از تاریخ۳1 خرداد  تا ۲۴ تیر ۹۴ همه روزه از ساعت 7:30 تا 8:15 صبح در مسجد شهید صدوقی دانشگاه ازاد اسلامی یزد و با تدریس اینجانب به جز روزهای تعطیل در ایام پرخیر و برکت ماه رمضان برگزار می شود و تمامی کارکنان و اساتید دانشگاه می توانند در این کارگاه شرکت کنند.

وی گفت: مدت این دوره از کارگاه آموزشی 16 ساعت است و به افرادی که 60درصد حد نصاب امتیاز را کسب نمایند گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

خواجه پور افزود : منابع تحقیقی این دوره که ویژه اساتید و کارکنان واحد است شامل تفسیر مجمع البیان شیخ طبرسی، تفسیر المیزان علامه طباطبایی، تفسیر نمونه آیت اله مکارم شیرازی و << تفسیر نور استاد قرائتی >> به عنوان منبع اصلی برای آزمون می باشد .

وی تصریح کرد : در راستای تحقّق منویّات مقام معظّم رهبری در خصوص گسترش فضای حفظ قرآن در جامعه، استادان و کارکنان شرکت کننده ای که قادر به حفظ کل سوره شوند، پس از شرکت در آزمون حفظ و اعلام نتایج مورد قدردانی قرار خواهند گرفت .

وی خاطر نشان کرد ، همچنین در ایام ماه مبارک رمضان کارگاه ترتیل خوانی و تجوید قرآن کریم ، کارگاه روان خوانی قرآن کریم با لهجه فصحیح عربی و الفاظ صحیح نماز ویژه کارکنان برگزار می شود . 

چهارمین دوره طرح قرآنی فرهنگی( رمضان ،بهار قرآن) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری دفترارزشیابی و آموزش نیروی انسانی این دانشگاه برگزار می شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا