یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري پليس فتا ناجا از کلاهبرداري خير خواهانه در ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش یزدفردا :سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به اينکه در ماه مبارک رمضان شاهد افزايش فعاليت هاي خيرخواهانه به نفع ايتام، نيازمندان، زندانيان و... هستيم، گفت: متاسفانه برخي افراد سودجو با استفاده از اين فرصت در فضاي سايبر اقدام به جمع آوري کمک تحت عنوان اين عزيزان مي کنند در حاليکه کمک هاي جمع آوري شده هيچ گاه به دست نيازمندان نمي رسد.

سرگرد حميد کياني به افزايش پيام ها اين چنيني در شبکه هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: مجرمان سايبري در ماه مبارک رمضان با برانگيختن احساسات انسان دوستانه هموطنان روزه دار تلاش دارند از احساسات اين عزيزان سوء استفاده کنند.

وي افزود: کلاهبرداران سايبري با انتشار تصاويري از مستاجران بي خانمان يا کودکان بيمار و... در شبکه هاي اجتماعي تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحريک کنند تا بتوانند برنامه هاي مجرمانه خود را پيش ببرند.

سرگرد کياني ادامه داد: حتي در اين خصوص شاهد بارگذاري سايت هاي جعلي هستيم که ادعا دارند فعاليت خيرخواهانه هستند و در راستاي رفع مشکلات نيازمندان و ايتام فعاليت دارند در حاليکه اين امر صحت ندارد.

وي با بيان اينکه حمايت از ايتام، فقرا و نيازمندن برگرفته از مکتب دين و سيره ائمه معصومين (عليه السلام) است، به کاربران توصيه کرد: حتما براي کمک به نيازمندان و ايتام به موسسات شناخته شده و داراي مجوز مراجعه کنند و فريب پيام ها و سايت هاي جعلي را نخورند.

سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري پليس فتا ناجا تصريح کرد: حتي احتمال دارد درگاه هاي بارگذاري شده در سايت هاي دروغين خيريه ها فيشينگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فيشرها نيفتند.

سرگرد کياني در پايان در توصيه به کاربران و شهروندان گفت: در صورت مواجه با موارد مشکوک مي توانند آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا