مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد با بیان اینکه توقف صدور پروانه سبز گمرکی به صورت کاغذی نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا دارد از الکترونیکی شدن این فرآیند در گمرک یزد تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک استان یزد، بیژن نیا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد در نشست هماهنگی جهت تعیین تکلیف پرونده های قاچاق کالا که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان، مدیرکل گمرک و مدیرکل اموال تملیکی در اداره کل گمرک استان یزد برگزار شد، اظهارداشت: صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک یزد نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی دارد.

وی ادامه داد: صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک یزد از جعل، دستکاری و استفاده مکرر اسناد مثبته گمرکی جلوگیری و زمینه فساد و قاچاق کالا را از بین می برد.

بیژن نیا با اشاره به اجرای سامانه جامع امور گمرکی و صدور الکترونیکی پروانه سبز گمرکی در گمرک استان یزد افزود: با توقف صدور پروانه سبز گمرکی از این پس امکان جعل پروانه و قاچاق کالا با یک پروانه سبز گمرکی وجود ندارد.

سیداصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: از اين پس باحذف پروانه سبز كاغذي، پروانه گمركي به صورت الكترونيكي در اداره کل گمرک استان یزد صادر مي‌شود.

سیداصغر چاوشی زاده اظهارداشت: در زمان ترخيص كالاها برگه اي تحت عنوان دستور ترخیص در گمرك صادر مي شودو سازمان‌هايي كه نياز به اطلاعات گمركي كالاهاي وارداتي دارند مي‌توانند به صورت الكترونيكي با مراجعه به سامانه جامع امور گمركي، اطلاعات مورد نياز را اخذ كنند.

وی ادامه داد: با اجرايي شدن حذف پروانه سبزگمركي علاوه بر افزايش سرعت كار، از جعل، دستكاري و استفاده مکرر اسناد مثبته گمركي جلوگيري خواهد شد.

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: اين اقدام با عنايت به اجراي پنجره واحد تجارت فرامرزي از طريق سامانه جامع گمركي توسط گمرك جمهوري اسلامي ايران كه موضوع بند (ج) ماده ( 38) قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي كشور بوده ، صورت مي گيرد. 
چاوشی زاده تصریح کرد: از این پس مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن صرفا" به صورت الكترونيكي و از طريق اينترنت يا پيامك صورت خواهد پذيرفت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا