کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از 80 عضو و مربی برگزیده‌ی ملی و استانی در آیین اختتامیه‌ی سیزدهمین جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی تقدیر کرد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، آیین اختتامیه‌ی سیزدهمین جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی صبح پنج‌شنبه 29 مردادماه 94  هم زمان با پنجمین روز دهه‌ی کرامت با حضور مسوولان مربیان و اعضای برگزیده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ و جمعی از مسوولان فرهنگی استان در محل مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.
مشاور استاندار یزد در امور فرهنگی در این آیین اختتامیه از افتخارات کانون یزد در کسب رتبه‌ی جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی تصریح کرد: کسب 14 مقام برگزیده‌ی کشوری از بین 60 اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی باعث مباهات استان یزد است.
دکتر غلام‌رضا محمدی  ادامه داد: هنر زیباست و اگر این زیبایی با عطر معنوی شمس‌الشموس پیوند بخورد زیباتر می‌شود.
وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک سازمان، زنده، پویا، با انسان‌های پرطراوت و باهنر دانست که عاشقانه برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.
دکتر محمدی در ادامه با توجه به تجلیل کانون از استاد محمود رهبران استاد برجسته‌ی خوشنویسی جهان اسلام به‌عنوان خادم هنری امام رضا (ع) در خصوص این هنرمند یزدی اظهار داشت: این بزرگوار از چهره‌های ماندگار استان و کشور در هنر خوشنویسی در اوج هستند و خضوع و فروتنی‌شان مثال زدنی است.  
 در ادامه از استاد محمود رهبران از اساتید برجسته‌ی خوشنویسی جهان اسلام به‌عنوان خادم هنری امام‌ رضا (ع) تجلیل شد.
 در این آیین اختتامیه از برگزیدگان دوره‌ی سیزدهم جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی در دو بخش ملی و استانی تقدیر شد.
در بخش ملی (اعضا)، از کتاب‌سازی‌ حدیث تاج‌آبادی، مهدیه‌ قانع، اعظم نصرت‌آبادی با هدایت مربی خود فاطمه رجبی‌پور مربی فرهنگی کانون استان، از مرکز فرهنگی هنری هرات، از کتاب‌سازی‌ زینب قانعی با هدایت نعیمه بیدمشکی مربی هنری استان از مرکز فرهنگی هنری تفت، از کتاب‌سازی مبینا محترم از مرکز شماره‌ی چهار یزد با هدایت آسیه اردانی مربی فرهنگی کانون استان و از کتاب‌سازی عاطفه‌السادات محسن‌زاده و فاطمه بیدکی با هدایت اکرم‌ محسن‌الحسینی با اهدای بسته‌ی فرهنگی، لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تقدیر شد.
همچنین در همین بخش از نازنین‌زهرا لازمی در بخش داستان کوتاه از مرکز فرهنگی هنری تفت، از نسترن فلاح زاده در بخش شعرخوانی و از ریحانه صباغچی و مژگان‌السادات حسینی در بخش مشاعره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تقدیر شد. این در حالی است که در بخش ملی از فاطمه بحرانی با کسب رتبه‌‌ اول قصه‌گویی این جشنواره و آسیه اردانی با کسب رتبه‌ی چهارم معرفی شخصیت موفق به دریافت بسته‌ی فرهنگی لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه‌ی نقدی شدند. در مجموع در این برنامه از 12 عضو و 5 مربی هدایت‌گر و 2 مربی در بخش کشوری و با جوایز ارسالی از دبیرخانه‌ی جشنواره تقدیر شد.
اما کانون استان یزد همچنین در بخش استانی سیزدهمین جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی از 80 نفر از اعضا و مربیان برگزیده‌ با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر کرد.  
بر این اساس در بخش داستان کوتاه (23 اثر)، در بخش مشاعره (2 اثر)، در بخش نقاشی (10 اثر)، در بخش شعرخوانی (4 اثر)، در بخش نشریه دیواری (5 اثر گروهی از 16 عضو)، در بخش کتاب‌سازی (9 اثر)، از اعضا و در بخش قصه‌گویی (3 اثر) و معرفی شخصیت (2 اثر) از مربیان در بخش مربیان خلق کرده‌اند، تقدیر خواهد شد.
گفتنی است، قصه‌گویی رضوی قصه‌ی نذر با اجرای یاسمن مقدم از اعضای نوجوان مرکز شماره‌ی یک کانون، معرفی سرزمین هجرت با اجرای فرزانه قاسمی مربی مسوول فرهنگی مرکز شماره‌ی دو میبد شعر و موسیقی رضوی و منقبت‌خوانی از برنامه‌های ویژه‌ی این آیین اختتامیه بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا