فضاسازی و تبلیغات سوء علیه شورای نگهبان تاثیری در اجرای قانون ندارد

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان سد محکمی در مقابل نفوذ دشمن است،گفت: فضاسازی و تبلیغات سوء بر علیه شورای نگهبان تاثیری در روند اجرای قانون ندارد.

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در همایش ناظران شورای نگهبان البرز که با حضور آیت‌الله حسینی‌همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و جمعی از بازرسان و ناظران وهئیت‌های اجرایی نظارت عصر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار داشت: تلاش‌های امثال شما بود که این نظام اسلامی در طول این چند دهه خود را حفظ کردو بالندگی خود را افزون نمود.

وی افزود: علی‌رغم توطئه‌های فراگیر دشمنان بیشمار و بیرحم جمهوری‌اسلامی همچنان این نظام مقتدرانه به پیش می‌تازد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب  ایران در منطقه و سایر کشورهای دنیا و جایگاه ممتاز آن بیان کرد: امروز کار به جایی رسیده که دشمن‌ترین دشمنان اعتراف به قدرت ایران  و عجر مقابله با ایران می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس دولت آمریکا تصریح کرد: رئیس دولت امریکا که بیشترین دشمنی را در مقابل ایران دارد علی‌رغم خواست درونی مجبور است که اعتراف کند که جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای است.

آیت الله مدرسی با اشاره به خط و نشان و تبلیغات دروغین این کشورها در ابتدای انقلاب ، گفت: این کشورها با خط ونشان دروغین خود اینگونه وانمود می‌کردند که این نظام بعد از چند ماه از هم می‌پاشد و عده‌ای انسان ساده لوح کسانی که بیشتر باید حرف خودی را بشنوند و بیگانه پرست هستند در فکرشان تردید پیدا شده بود.

وی با بیان اینکه واقعیت‌ها حکایت از ارتقای جایگاه و استحکام پایه‌های نظام در گذر زمان دارد،گفت: جمهوری اسلامی با گذر زمان به نهالی تنومند تر و با شاخه‌های بیشتر می‌شود و امروز قدرت ایران در منطقه قدرت بی‌همتای و بی‌معادلی است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دل‌های آزادی‌خواهان دنیا  نفوذ دارد، بیان کرد:  کشور با این همه تبلیغات و محاصره‌های و جنگ‌ها  به برکت خون شهدا به حمدالله هر روز توانمند‌تر می‌شود.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه عد‌‌ای که در رابطه با ارتباط با آمریکا و نقش  آن در پیشرفت اقتصادی فکر می‌کنند بدبخت هستند، بیان کرد:  کسانی که بر اثر تبلیغات دشمن فکر می‌کنند با کوتاه آمدن در مقابل دشمن و به ویژه آمریکا و غرب می‌توانند به اهداف نظام و به پیشرفت اقتصادی رسید در اشتباه بوده و بی‌توجه هستند.

وی اظهار داشت: چرا عده‌ای اینقدر کوتاه فکر هستند که فکر می‌کنند که با ارتباط با آمریکا و انگلیس مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به نفوذ آمریکا در حکومت پهلوی دوم بیان کرد: از ابتدای این رژیم آمریکا در  کشور نفوذ داشت و در زمان پهلوی دوم این نفوذ به اوج خود رسید و در آن زمان تمام مقدرات کشور با مشورت و دستور مستقیم سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس و فرانسه انجام می‌شد و شخصیتهای مهم سلطنت دست پرورده آمریکا و انگلیس بودند.

آیت‌الله مدرسی گفت: اگر بنا بود با رابطه با آمریکا و انگلیس کشوری به جایی برسد عربستان باید در اوج شکوفایی اقتصادی و تکنولوژی و سایر جهات باشد که اینگونه نیست و این کشور در بیچارگی خود در حال دست و پا زدن است.

وی افزود: عده‌ای از این آقایان که نمی‌دانم چه تعبیری برای آنها به کار ببرم  مدتی بیان می‌کردند که اگر رابطه با آمریکا درست شود رونق اقتصادی در کشور حاکم می‌شود.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به بدهی‌های  متحد غرب، ترکیه افزود: این کشور در حال حاضر 420 میلیارد دلار بدهی دارد که خیلی رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه چرا عده‌ای خواب بوده و قصد بیدار شدن نیز ندارند، گفت: اگر رابطه با غرب ارمغان خوبی به ملت‌ها هدیه بدهد باید به ترکیه‌ای که در اختیار آنها بود داده باشد و این رقم بدهی یعنی بدبختی و بیچارگی برای کشور ترکیه.

وی با بیان اینکه این کشورها مشکلات تحریم و ترور و مشکلات ایجاد شده برای ایران را ندارند،بیان کرد: این افراد در مجالس خصوصی اعلام می‌کردند که ما ترکیه بشویم بهتر از این وضعیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاربه به مشکلات اقتصادی یونان ،گفت: اگر موجب رشد اقتصادی برای کشوری بشوند باید یونان از این مهلکه و دره بلند شود.

وی با اشاربه به ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌هایی که برای هر کشوری باعث فروپاشی آن کشور می شود،افزود: عربستان سعودی با جمعیت 17 میلیونی اصلی و مهاجران چند میلیونی در روز حدود 9 میلیون بشکه نفت صادر می کند و تحریمی نیز متوجه این کشور نیست و با این شرایط وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: ایران در این دوران تحریم با جمعیت 78 میلیونی روزی حدود 900 هزار بشکه نفت صادر کرد و کشور در این شرایط تحریمی اداره شد و قدرت سیاسی و نظامی در جهان گسترش یافت که این موضوع نشانه مدیریت اسلامی است.

وی با بیان اینکه عربستان از مزدوری آمریکا خیری ندیده است، بیان کرد: سردمدارن مصر نیز با مماشات با امریکا و مسلط شدن یک قلدر دیگر انقلاب مصر را تمام شده دیدند.

آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: دنیا از آمریکا چه خیر دیده است که عده‌ای این همه برای امریکا یقه پاره می‌کنند  و رابطه با آمریکا و انگلیس را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس به دنبال ایجاد تشنج در جامعه نیست ،متذکر شد: نباید با انجام کاری بی‌جهت به دشمن بهانه داد.

وی با اشاره به فرمایشات قرآن کریم در مورد راضی نشدن یهود و نصاری در مقابل مسلمانان، بیان کرد: یهود و نصاری به دنبال برده گرفتن انسان‌ها هستند و دوست دارند که انچه که خود می‌خواهند را به دیگران دیکته کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان به اشاره به وظایف این شورا تاکید کرد: دشمن برای اینکه بتواند در این کشور نفوذ کند و بتواند اهرم‌های قدرت را ولو به طور جزیی به نوعی تحت تاثیر قرار دهد از هیچ برنامه‌ای و از هزینه کردن هیچ چیز کوتاهی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ از همه روزنه‌ها است، بیان کرد: یکی از سدهای استواری که در مقابل این چنین نفوذها می ایستد شورای نگهبان است و شما اعضای نظارت دست‌ها و چشم‌های شورای نگهبان هستند.

وی با بیان اینکه فریب‌خوردگان داخلی و دشمن خارجی و ساده اندیشان داخلی با شورای نگهبان میانه خوبی ندارند،گفت: شورای نکهبان به دنبال اجرای قانون اساسی بوده و اعتقاد دارد که اسلام باید اجرا شود و اعتقاد دارد که نباید فریب دشمن را خورد.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان ،بیان کرد: شورای نگهبان به دنبال حفظ قانون بوده و هرکسی که قانون را بر نمی‌تابد و هرکسی که خود را فوق قانون می‌داند به دنبال مقابله با شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه این سنگ انداز‌ی‌ها خللی در اجرای وظایف شورای نگهبان به وجود نمی‌آورد،تاکید کرد: گاهی برخی وظایف شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند  و گاهی عملکرد را زیر سوال برده و گاهی اعلام می‌کنند که نظارت شورای نگهبان تماشایی است.

وی افزود: اگر کسی یک دوره قانون اساسی را مطالعه کرده باشد  می‌بیند که این شورا در قانون اساسی مورد اهتمام است و 20 مرتبه نام شورای نگهبان در قانون اساسی ذکر شده است.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به تصریح  تایید صلاحیت رئیس جمهوری توسط شورای نگهبان در اصل 110 قانون اساسی ،گفت: در این اصل تصریح شده که تایید صلاحیت رئیس جمهور باید به تایید شورای نگهبان برسدو این موضوع یعنی اینکه شورای نگهبان  باید در همه مراحل به صورت استصوابی نظارت کرده و در مورد مجلس نیز  وضعیت به همین منوال است.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه در تمام مراحل تایید شورای نگهبان لازم است ،گفت: باید بفهمیم که چه کسانی را با این سخنان راضی می‌کنیم و برای چه این حرف ‌او را می‌زنیم و انگیزه و ثمرات ان در آینده چیست.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:بنای شورای نگهبان به حول و قوه الهی بر اجرای اسلام و قانون و عدالت است و فضا سازی‌ها و تبلیغات انحرافی در اراده شورای نگهبان اثر نداشته و به وظیفه خود بر اساس قانون و عدالت عمل می‌کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا