به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد همایشی به مناسبت فرا رسیدن پنجم مهرماه که روز جهانی گردشگری نام گذاری شده از سوی دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه یزد و با همکاری معاونت گردشگری این اداره ‌کل در محل سالن شهید منتظر قائم دانشگاه برگزار شد.

در این همایش سید مصطفی فاطمی معاون گردشگری این اداره کل و مسئولینی از دانشکده گردشگری دانشگاه یزد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، دبیر شورای هماهنگی تشکل های گردشگری استان و جمع پرشوری از دانشجویان دانشگاه یزد حضور داشتند.

در ابتدای این همایش پس از ایراد سخنانی از سوی دکتر مهینی زاده ریاست دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه یزد، سید مصطفی فاطمی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعداد کثیری از حجاج ایرانی در حادثه منا، شعار امسال روز ملی گردشگری را یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت برای آشنایی با ایران عنوان نمود.

فاطمی در خصوص برگزاری این همایش افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مقرر بود در روز ملی گردشگری برنامه هایی شاد و مناسب برگزار گردد که متأسفانه به دلیل وقوع حادثه تلخ و دلخراش در منا برنامه های این اداره کل در روز گردشگری تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفت و در نهایت این همایش رسمی به همت دانشجویان فعال و علاقه مند رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه یزد طرح ریزی و اجرا گردید.

در ادامه این همایش از کیومرث غفاری اولین تور گردان ایرانی، آقایان ملک ثابت تنها دارایی باف و تنها احیاء کننده رشته دارایی در استان، آقای پویا محقق و پژوهشگر برتر استان در زمینه گردشگری و دکتر نواب پور موسس رشته گردشگری در استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا