به گفته سخنگو و گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

به منظور بررسی و پیگیری مشکلات مرکز دیابت استان، اعضای شورای اسلامی شهر یزد از بخشهای مختلف این مرکز بازدید کردند.

در ادامه این بازدید نشستی با حضور مسئولین مرکز دیابت برگزار شد که مقرر گردید در آینده در جهت فرهنگ سازی مبارزه با بیماری دیابت، همکاری های مناسبی با مرکز دیابت استان و شورای اسلامی شهر ایجاد شود.

در این نشست دکتر آقایی مدیر مرکز دیابت استان به اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقاتی دیابت استان اشاره کرد و گفت: این مرکز تاکنون 170 طرح تحقیقاتی و 48 رساله پژوهشی در این مرکز انجام داده که ماحصل آن افزایش امتیاز ارزیابی مرکز از 41.5 در سال 1382 به 359.38 در سال 1391 بوده است.

اين مقام مسئول با اشاره به افتتاح ساختمان جدید این مرکز با زیربنای 4500 مترمربع با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد تومان و نیز کمک 300 تا 400 میلیونی خیری محترم، از رفع مشکل کمبود فضای قبلی این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز دارای کلینیک‌های کنترل و پیشگیری دیابت، زخم پای دیابت، دیابت بارداری، پایش سلامت، کلینیک چشم با برخوداری از تجهیزات لیزر و کلینیک دیابت اطفال(نوع یک) می باشد.

توسعه و به كارگيري مهارتهاي علمي در زمينه شناخت بيماري ديابت و عوامل خطرساز و انجام پژوهشهاي بنيادي، اپيدميولوژيك و باليني در جهت ارتقاء سطح سلامت از طريق پيشگيري از بيماري ديابت در استان از مهمترین اهداف مرکز دیابت استان می باشد.

مرکز دیابت استان در خیابان شهید صدوقی واقع شده است که نسبتا خدمات رایگانی را برای بیماران دیابتی و پیشگیری از این بیماری ارائه می دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا