محمد صادق کوچک زاده رئیس حوزه هنری استان یزد در پی فاجعه دلخراش و حزن انگیز منا که موجب جان باختن تعداد زیادی از مهمانان حرم امن الهی به ویژه برخی از هموطنان مان از جمله حاج حسن دانش؛ قاری بین المللی استان یزد شد، در پیامی ضمن همدردی با مصیبت دیدگان بخصوص خانواده این نخبه قرآنی، بر پیگیری احقاق حقوق جان باختگان و مجروحان این فاجعه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: متن پیام رئیس حوزه هنری یزد به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
«و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»
فاجعه غمبار منا که موجب کشته و زخمی شدن شماری از حجاج بیت الله الحرام از جمله حاج حسن دانش قاری بین المللی دیار دارالعباده و دارالعلم یزد شد، قلوب مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار، چشمان منتظر را اشکبار و عید اکبر امت اسلام را به عزا تبدیل کرد.
بی شک این حادثه هولناک بار دیگر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود در اداره امور حج و حفظ امنیت و حرمت زائران حرم امن الهی را بیش از پیش نمایان ساخت و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت سعودی موظف است وظیفه سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد و به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.
متأسفانه در این فاجعه یکی از ممتازترین قاریان جهان اسلام مرحوم حاج حسن دانش که عمر گهربار خویش را در راه خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و تبلیغ و ترویج معارف اسلامی صرف نمود، جان خود را از دست داد و ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیر را برای جامعه قرآنی و فرهنگی ایران و استان یزد رقم زد.
این قاری برجسته و مشهور یزدی که بارها طنین صوت آسمانی اش از شبکه های مختلف پخش شده، امسال رتبه اول سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را کسب کرد و برای ایران و زادگاهش یزد افتخار آفرید که برای همیشه در یادها و خاطره ها خواهد ماند.
اینجانب با قلبی سرشار از غم و اندوه، در گذشت این طلبه قرآن پژوه که مدتی با وی مأنوس بودم را به ساحت حضرت ولی عصر(عج) و نایب ایشان رهبر معظم انقلاب، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حوزه های علمیه، جامعه قرآنی، خانواده و بازماندگان داغدار وی و مردم شریف دارالعباده یزد تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
محمد صادق کوچک زاده
رئیس حوزه هنری استان یزد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا