بر اساس آمار جهانی رشد سالمندی 1.7درصد است که این میزان در کشور ما 2.3درصد است یعنی 6 دهم درصد افزایش سالمندی به نسبت جمعیت داریم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند گفت: آمار سالمندان کشور 7.3 درصد و آمار سالمندان استان 8.3 درصد است در واقع آمار سالمندی استان یک درصد بیشتر از کشور است.

جلیل عفتی  با اشاره به گسترش پدیده سالمندی در یزد گفت: جامعه ای که به 12درصد نرخ سالمندی برسد پدیده سالمندی در آن اتفاق افتاده است و ما در یزد روند سالمند شدن را بیشتر شاهدیم.

وی افزایش سن امید به زندگی بواسطه پیشرفت در خدمات بهداشتی-درمانی و کاهش جمعیت با توجه به رشد جمعیت را دلایل افزایش نرخ سالمندی دانست و اظهار داشت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی شروع سالمندی از 60 سالگی و دسته بندی آن با فاصله 15 سال است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد فراهم آوردن بسترهای مناسب برای زیست مناسب سالمندان را ضروری ذکر کرد و گفت: با توجه به بالابودن نرخ سالمندی در استان یزد به نسبت کشور، لذا تکریم سالمندان باید باور برنامه ریزان جامعه قرار گیرد و این نیازمند مشارکت همه مسئولین است.

گفتنی است مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند با حضور مسئولین استان و جمعی از پیشکسوتان حوزه سلامت استان به میزبانی بهزیستی در تالار شهرداری یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا