مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از حضور نمایندگان انجمن پناهندگان دانمارک در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزدخبر داد .

    به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ،حبیب ا... کارگر ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه فیمابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان عراقی و افغانی جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن پناهندگان دانمارک خانمها مهرانی مدیر مالی انجمن پناهندگان دانمارک، بیدمشکی پور مسئول امور سنجش انجمن پناهندگان دانمارک ، سیفیه کارشناس مسئول تفاهم نامه های بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ،حبیب ا...کارگرمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان،معاونین و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای در اداره کل برگزار شد و مقرر گردید در سال جاری زمینه اجرای 33372 نفر ساعت آموزش مهارتی جهت برادران و خواهران اتباع افغانی در استان یزد فراهم گردد و با توجه به پتانسیل های موجود و توافقات صورت گرفته دوره های مختلف تعیین و از آنان ثبت نام بعمل آید ،

وی با تأکید بر آموزش پناهندگان از آمادگی این اداره کل بر توانمندسازی پناهندگان ثبت شده در استان خبر داد.

کارگر در ادامه با بیان اینکه آموزش پناهندگان از اولویت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است، اظهار داشت: شرایط فعلی حاکم بر نظام اجتماعی و اقتصادی جهان به ویژه تغییرات مستمر فناوری، به روز رسانی شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی کشورها را الزامی کرده است .

وی افزود: ماهیت ویژه ومستمر آموزش های فنی وحرفه ای و قابلیت این آموزشها در انطباق شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی با نیاز بازارکار ، موجب شده که آموزش های فنی و حرفه ای بسیار مورد توجه قرار گیرد  و بر این اساس مهارت آموزی را به مهمترین ابزار حضور توانمند کشور ها و تحقق توسعه پایدار تبدیل کرده است. 

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان بیان داشت: ضرورت توجه به ایجاد شرایط مناسب رفاهی برای پناهندگان در کشور ایران موجب شکل گرفتن زمینه همکاری متقابل چند جانبه بین وزارت کشور، وزارت امور خارجه ، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، انجمن پناهندگان دانمارک و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورشده است.

کارگر گفت:این اقدامات در راستای افزایش توان فنی و فراگیری شغلی مناسب جهت پناهندگان افغانی است که این مهاجرین در هنگام بازگشت محترمانه به کشور خویش بتوانند از یک شغل مناسب و کارآفرینی در وطن خود برخوردار و باعث سازندگی در کشور افغانستان گردند .

لازم بذکر است در سال گذشته هم چنین طرحی در استان اجرا و در رشته های: نازک دوز زنانه درجه 2،جوشکاری با فرایند قوس الکتریکی دستی E3،خیاط لباس شب وعروس و مانتودوز از اتباع مذکور ثبت نام بعمل آمد که مراحل فوق را گذرانده و موفق به اخذ مدرک در رشته های مربوط شده اند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا