از آغاز برداشت گندم تا تاریخ 31  شهریورماه سال جاری  بیش از 15000  تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"،مدیر زراعت این سازمان با اعلام خبر فوق  ارزش ریالی گندم خریداری شده را 17.5 میلیارد تومان بیان کرد و گفت که تاکنون مبلغ بیش از 16 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت و تا تاریخ 15/ 6/ 94 وجه گندم تحویلی تسویه شده است.
فرجام فاضلی گفت شهرستان های ابرکوه  با 9 هزار تن و خاتم (هرات و مروست ) با 5.5 هزار تن تاکنون بیشترین میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کرده اند.


10 مرکز خرید گندم، گندم کشاورزان استان یزد را خریداری می کنند /پیش بینی تولید قریب 38 هزار تن گندم در استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد  ضمن اشاره به پیش بینی تولید 31  هزار تن گندم در این استان گفت: 10 مرکز، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری می کنند.
  سید جمال سجادی پور در جلسه معاونت بهبود تولیدات گیاهی این سازمان که با هدف برنامه ریزی مناسب و خرید حداکثری گندم شرکت کرده بود، بر آمادگی و تجهیزکامل مراکز خرید گندم به منظور دسترسی راحت کشاورزان برای عرضه گندم و خرید حداکثری در استان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال 10 مرکز در سطح  استان تجهیز و آماده خرید گندم  کشاورزان هستند و درصورت نیاز این مراکز قابل افزایش تا 13 مرکز خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اهمیت تولید محصول در بخش کشاورزی بر گسترش تولید محصول سالم  و با کیفیت در این بخش تاکید کرد و یادآور شد: برآورد می شود امسال قریب 38 هزار تن گندم در استان تولید شود که برای خرید 21 هزار تن برنامه ریزی شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این جلسه گفت: تا کنون حدود 14 هزار تن گندم در مراکز خرید شهرستان های ابرکوه، بهاباد، خاتم و بخش مروست خرید شده است و مقرر شده است که آمار خرید گندم به صورت روزانه برای رصد کردن روند کار، میزان خرید و محقق شدن تعهد خرید، از سوی  شرکت غله به  سازمان جهاد کشاورزی استان  یزد ارسال شود.
سید علیمحمد ضیاء کاشانی با اشاره به پتانسیل کشاورزی استان و با توجه به نقش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی، ضمن تقدیر از کلیه عوامل خرید گندم در سال گذشته، خواستار  هماهنگی  بیشتر در امر خرید بین دستگاه های ذیربط  در سالجاری شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا