فیلم سینمایی "پنج" به کارگردانی سید مجتبی حسینی، پس از پشت سر گذاشتن مراحل پیش تولید، در بافت تاریخی شهر یزد کلید خورد. حسینی در خصوص این فیلم گفت: به شخصه علاقه خاصی به بافت تاریخی و صنایع دستی یزد دارم "پنج" نیز به مناسبت سال خوش آمد گویی به یزد ساخته می شود و ادای دینی به بافندگان زحمت کش یزد و صنعتگران صنایع دستی در طی سالیان متمادی است.

حسینی که نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد داستان فیلم را اینگونه روایت می کند، این فیلم روایتگر زندگی پیرمرد دارایی بافی است که زندگی و کارش را با یک ساعت دیواری تنظیم کرده، خراب شدن این ساعت، ریتم زندگی او را به هم می زند و ...

وی ادامه داد: این فیلم با همراهی و حمایت استانداری، شهرداری و شورای شهر یزد تولید می شود. همچنین باید سپاسگزاری ویژه ای داشته باشم از عماد تشکری مشاور اشتغال و امور جوانان استانداری یزد که همه جانبه از این پروژه فرهنگی- هنری حمایت کردند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آصفه صنع صانعی، مدیر فیلم برداری: عباس عسگری، مدیر صدابرداری: آرش برومند، نورپرداز: محمد عسگری، مدیر تولید: ابوالفضل موزه کش، طراح گریم: مهدی بنی هاشمی و بازیگر: حسین نیکخواه.

گفتنی است سید مجتبی حسینی ساخت چند فیلم کوتاه و همچنین فیلم بلند "افسون گل سرخ" با بازی شهرام عبدلی، غلامرضا اصانلو، مصطفی اعلایی، حسن زارع، سمانه پاکدل و ... را در کارنامه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا