مدیرکل مراکز و اماکن منتسب به حضرت امام (ره) گفت: درس وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده و جزو افتخارات این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام دکتر هادی قبادی در همایش اندیشه‌های قرآنی و تفسیری حضرت امام خمینی (ره) که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم از یک شخصیت شناخت جامع و کامل پیدا کنیم که به تمام ابعاد وجودی آن شخصیت وقوف داشته باشیم.

وی حضرت امام خمینی (ره) را شخصیت استثنایی قرن بیستم عنوان کرد و گفت: اکنون که نزدیک به 25 سال است از فوت آن بزرگوار می‌گذرد، نمی‌توانیم به تمام زوایای این شخصیت والامقام پی ببریم و نتوانستیم تمام زوایای وجودی آن حضرت را به بشریت بشناسانیم چراکه بخشی از زمان ما صرف امور غیر ضروری می‌شود.

به گفته قبادی، حضرت امام (ره) شخصیتی بود که به هر بعد آن نگاه کنیم در اعلاء درجه خود قرار داد و این حتی برای خواص جامعه نیز تبیین نشده است.

وی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی از طرف مسئولان موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از جهاتی در باب تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) از موسسه جلوتر است و دلیل این ادعا هم ثبت درس وصایا حضرت امام (ره ) است.

دبیر هیأت رسیدگی به موسسات قرآنی کشور در باب ابعاد وجودی حضرت امام (ره) گفت: شاید آثار حضرت امام را که بررسی کنید با خود بیندیشید که بعد اندیشه‌های قرآنی ایشان تکامل نیافته و نسبت به ابعاد دیگر کمرنگ‌تر است، ولی باید گفت که همه ابعاد وجودی حضرت امام نشأت گرفته از تربیت قرآنی آن معظم‌له است، آن بزرگوار در دو سه صفحه اصلی وصیت‌نامه خود رنج‌نامه‌ای در باب قرآن ارائه می‌دهند و کسی که وصیت نامه اش را با حدیث ثقلین آغاز می کند دغدغه ای جز مسائل قرآن و مهجوریت از آن ندارد.

قبادی با توجه به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی گفت: ایشان می فرمایند بخشی از ابعاد وجودی حضرت امام(ره) مغفول مانده و برخی نیز سیاه‌نمایی شده و مورد تبلیغات مسموم و سوء قرار گرفته و ایشان را فردی خشن و خشونت طلب یاد کرده است.

وی در پایان به معرفی کتاب تبیان که بیش از 50 مورد از ابعاد وجودی حضرت امام (رم) را مشخص کرده، پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا