مرکز شماره‌ی دو یزد در پنجمین روز هفته‌ی ملی کودک در 19 مهرماه نمایشگاه تخصصی آثار اعضای این مرکز همراه با رونمایی از آثار امین‌الله دهقان مربی فرهنگی کانون استان را افتتاح کرد.


به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، نمایشگاه مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو 2 یزد با حضور معاون فرهنگی و کارشناسان فرهنگی و هنری کانون و جمعی از همکاران مراکز شهرستان یزد افتتاح شد.
این نمایشگاه شامل 82 اثر نقاشی، 10 اثر رنگ و روغن، 9 اثر موزائیک (کاشی کاری) است. 6 اثر بافت گل‌مل بر روی چوب (با موضوع بازی با فرم‌ها وخطوط در طبیعت، استفاده از دنیای بی‌رنگی‌ها، بازی باذهن خلاق، 39 اثرادبی با موضوع گفت‌وگو با سیب، لیوان رنگ‌ها، من چه‌کاره‌ام، صدا ها چه می‌گویند و30 اثر سفال با موضوع "الهام از طبیعت" نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
چهره با ماسک در قالب تکنیک‌های مختلف در بخش هنری ادبی و در بخش فرهنگی نیز 10 اثر کاردستی در قالب موضوع "چقدر خود را می‌شناسم" که حاصل فعالیت بحث آزاد در این مرکز است، شناخت رنگ در ترکیب مواد (دورریختنی‌های طبیعت)،10 اثر کاردستی و در بحث تجسم ذهن خلاق و 4 اثر نشریه‌نگاری مسابقات رضوی حاصل فعالیت اعضا با مربی فرهنگی نجمه منصوری است.
علاوه بر موضوعات ذکر شده رونمایی از اثر جدید امین دهقان مربی فرهنگی مرکز نیز صورت گرفت. این اثر شامل 30 تابلو کاردستی با دور ریختنی‌های طبیعت با موضوع "شناخت حیوانات، طبیعت و معرفی کتاب" است.
لازم به ذکر است،20 مهرماه مدیرکل کانون به همراه هیئت همراه از معاونان، کارشناسان و جمعی از مربیان مراکز شهرستان یزد از نمایشگاه آثار هنری مربیان و اعضای مرکز بازدید کردند. در این بازدید از اثر امین الله دهقان مربی فرهنگی مرکز باردیگر رونمایی شد .
عباسعلی دانافر در خصوص ارسال اثر هنری این مربی فرهنگی کانون استان به حوزه‌یستادی برای ستادی برای تایید چاپ قول مساعد داد.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم آزاد است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا