مسئول فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد گفت:  مانور سراسري سامانه جامع انتخابات همزمان با سراسر كشور در شهرستان يزد با موفقيت برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: " افسانه شهابي پور " در رابطه با برگزاري اولين مانور سراسري سامانه جامع انتخابات اظهار داشت: اين مانور طي دو روز دوشنبه و سه شنبه، يازدهم و دوازدهم آبان ماه انجام و تمامي مراحل انتخابات به جز اخذ رأي كه  توسط وزارت كشور اعلام شده با دقت و بدون هيچگونه مشكلي انجام شد.

مسئول فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد با اشاره به اهداف برگزاري مانورهاي مختلف قبل از برگزاري انتخابات افزود: آشنايي با نرم افزار و هم چنين شناسايي و مرتفع نمودن نقاط ضعف اين سامانه از مهمترين اهداف اين مانور بوده است.

وي با اعلام اينكه تمامي مراحل برگزاري انتخابات به جز اخذ رأي در شهرستان يزد همراه با سراسر كشور به صورت رايانه اي خواهد بود گفت: در برگزاری انتخاباتی که بالغ بر 95 درصد از فرآیندهای آن به صورت رایانه ای  برگزار می شود ضرورت آموزش جامع ، مدون وبرنامه ریزی شده بیش از پیش احساس می شود که در  این زمینه طرح جامع آموزش در راستای اجراي دقيق قوانين و مقررات به كاربران ارائه خواهد شد.

"  شهابي پور " در پايان تصريح كرد: قطعاً در مانورهاي بعدي همه کاربراني كه براي شعب در نظر گرفته شده اند در انجام مانورها حضور فعال خواهند داشت و به همین علت حجم زیادی از اطلاعات به وزارت کشور ارسال می شود.

شايان ذكر است ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبري از روز پنجشنبه مورخ بيست و ششم آذر ماه و داوطلبان مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ بيست و هشتم آذر ماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

همچنين گفتني است شهرستان يزد در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا