از ابتدای سال جاری تاکنون 160 هزار نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش صنایع از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد ارائه شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون 160 هزار نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش صنایع از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد ارائه شده است.

     به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " مجید ندافیون،کارشناس آموزش در صنایع اداره کل با اعلام اين خبر گفت : در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح  مهارت  آنان همگام با فن آوریهای روز در نه ماهه سپری شده از سال 94 ، 2286نفر در بخش هاي صنايع – ضمن كار ، صنايع – جوار كارگاهي و صنايع – اصناف به مهارت آموزي پرداختند كه از اين تعداد 2088 نفر مرد و 198نفر زن بودند.

وي استقبال در بخش صنايع – ضمن كار را بيشتر اعلام كرد و افزود : در صنايع ضمن كار 1741 نفر به ميزان 122 هزار و 114 نفر – ساعت آموزش ديدند .

ندافیون ميزان آموزش در بخش اصناف را 36 هزار و 744نفر – ساعت براي 528 مهارت آموز عنوان كرد .

وی يادآور شد : مركز آموزش فني و حرفه اي آيت الله خامنه اي يزد با آموزش 61 هزار و 216 نفر –ساعت در بخش ضمن كار و آموزش 15 هزار و 857 نفر –ساعت در بخش اصناف بيشترين عملكرد را نسبت به مراكز ديگر ارائه داده است .

کارشناس آموزش در صنایع اداره کل استان در پایان هدف از برگزاري دوره هاي آموزش مهارت در بخش صنعت و معدن را حمايت از نیروی کار ، ارتقاء سطح مهارت آنان هم گام با فن آوری های روز ، افزایش مهارت شاغلان در صنعت ، گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تأمین نیروی انسانی ماهر دانست .

شایان ذکر است در حال حاضر کلیه مراکز سطح استان در بخش ارائه آموزش های مهارتی در بخش صنایع فعال هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا