در نخستين همايش ملي شيمي، صنايع غذايي، محيط زيست در ارتقاي كيفيت كه صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامي يزد برگزار شد محمد شاهدي، سخنران ويژه اين همايش، اهميت دادن به محيط زيست را معياري براي پيشرفت فرهنگي دانست.

یزدفردا" محمد شاهدي استاد دانشگاه صنعتي اصفهان گفت : مردم دنيا برگشت به طبيعت سالم و محيط زيست سالم را انتخاب مي كنند ويكي از معيارهاي پيشرفت فرهنگ و جوامع اهميت دادن به محيط زيست سالم است.

شاهدي افزود: براي جلوگيري از بيمار شدن، سرمايه گذاري و برنامه ريزي كافي نداريم و بيشتر به كيفيت توليد توجه مي‌شود.

وي با ابراز خشنودي از برگزاري چنين همايشي گفت : ما به عنوان مسلمان و پيرو مكتب دين مبين اسلام و با توجه به سخن گهربار حضرت علي (ع) كه دو نعمت  سلامت و امنيت را از نعمت هاي مجهول برشمرده اند و بر اساس آموزه هاي قرآني؛ اهميت بسياري براي  محيط زيست قائليم و آنچه براي محيط زيست ضرر دارد را نهي مي كنيم.

شاهدي گفت: يك اصل اساسي و مهم نفي تخريب محيط‌زيست و آسيب رساندن به زندگي فردي و اجتماعي است.

سخنران همايش ملي شيمي، صنايع غذايي،  محيط زيست در ارتقاي كيفيت گفت: اي كاش دوباره فرهنگ قديم يزد را زنده كنيم و از هدر رفت آب در اين استان جلوگيري كنيم و قدر و ارزش آب را بيشتر بدانيم.

وي با اشاره به وجود 7 ميليون بيمار ديابتي در كشور و تعداد زياد اين بيماران در استان يزد خواستار توجه جدي مردم به بحث تغذيه سالم و استفاده از محصولات ارگانيك شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا