یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران پليس آگاهي ، زوج سارقي را که به بهانه کمک به نيازمندان دست به سرقت طلاجات 30 نفر از بانوان سالمند زده بودند شناسايي و دستگير کردند. 
 سردار "ايرج کاکاوند" ، گفت: با توجه به سرقت هاي طلاجات از بانوان سالمند در مناطق مختلف شهر يزد، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان دايره سوم مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.
سردار کاکاوند ادامه داد: در تحقيقاتي که ماموران پليس از مالباختگان انجام دادند مشخص شد يک زوج سارق در مناطق خلوت شهر يزد به بانوان سالمند مراجعه و به بهانه کمک به افراد نيازمند و فقرا طلاهاي آنها را به سرقت مي برند.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي با انجام تلاش شبانه روزي و همچنين با توجه به اظهارات مالباختگان و چهره نگاري انجام شده، توانستند ردپايي از اين زوج سارق غيربومي را در يکي از هتل هاي شهر يزد به دست آورند.
کاکاوند ضمن اشاره به اخذ مجوز قضائي گفت: کارآگاهان پليس در يک عمليات غافلگيرانه زوج سارق را در هتل دستگير و در بازرسي انجام شده از آنها تعدادي "النگوي" سرقتي را نيز کشف کردند.
وي گفت: اين زوج سارق در بازجويي هاي انجام شده به 30 فقره سرقت طلاجات به ارزش سه ميليارد ريالي از بانوان سالمند در شهر يزد و ديگر شهرها در استانهاي همجوار و فروش اموال مسروقه به يک مالخر اعتراف کردند.
سردار کاکاوند در خصوص نحوه سرقت اين زوج سارق گفت: اين افراد با در دست داشتن تعدادي لباس به محلات خلوت شهر رفته و به بهانه کمک به نيازمندان و فقرا طلاجات بانوان سالمند را با زيرکي خاصي سرقت مي کردند.
فرمانده انتظامي استان در خاتمه با بيان اينکه فرد مالخر نيز شناسايي و دستگير شد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا