یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامي استان در جلسه قرارگاه نوروزي امام علي(ع) از تشديد اقدامات كنترلي و نظارتي در ارتقاء امنيت شد آمدي در محورهاي مواصلاتي استان و همچنین تامین نظم و امنیت در شهرها خبر داد. 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سرهنگ "حسین فروزانی" با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي كار آمد در حوزه كاهش سوانح رانندگي،‌ بيان داشت:‌ با توجه به افزايش حجم سفرها در استان در تعطيلات نوروزي بدلیل اینکه استان چهار راه مواصلاتی کشور است، كنترل و نظارت دقيقتر عبور و مرور و ايجاد امنيت شد آمدي جاده اي و تامین نظم و امنیت شهرهای استان از مهمترين ضرورتهاست. 
وي از تشديد اقدامات انتظامی و امنیتی در شهرها و محلات استان در این ایام خبر داد و افزود: با آغاز نیمه دوم تعطیلات نوروزي، پليس یزد، ضمن اینکه به تسهيل در عبور و مرور خودروها در جاده ها و معابر همت می گمارد، در جهت تامین نظم و امنیت شهرها برنامه ريزي كاربردي در راستای كاهش جرائم و آسیبها از جمله سرقت ها، مزاحمت ها و.... را در دستور كار خود قرار داده تا بتواند با ارائه خدمات سريع، صحيح و دقيق به مردم، ايامي پرنشاط را براي هم استاني ها و مسافران نوروزي مهيا سازد. 
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در ادامه، سهولت دسترسي به پليس و كاهش زمان حضور در صحنه هاي مورد نياز براي دريافت خدمات انتظامي را در این ایام مورد تاكيد قرار داد و گفت: بخش عمده اي از جلوه و عملكرد پليس در كلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي تبلور مي يابد و پاسخگويي به بسياري از نيازمندي هاي پليسي نیز در حيطه وظايف و اختيارات آنها مي باشد كه در این ایام افزایش یافته و بايد با پاسخگويي و رفتار مناسب به هم استانی ها، ميزبان مناسبي نیز براي هم وطنان خود در استان باشند. 
سرهنگ فروزانی با اشاره به استقرار ايستگاه هاي نوروزي پليس و تقويت توان عملياتي كلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي در تعطيلات نوروز ادامه داد: پليس به عنوان نهاد واسط حافظ امنيت، نمايان ترين وظيفه اش ساماندهي امور انتظامي جامعه به منظور برقراري نظم و امنيت اجتماعی است كه بايد در اين حوزه توجه به دغدغه هاي مردمي را اولويت کار خویش قرار دهد. 
وي برنامه ريزي پليس استان در پيشگيري از سرقت را به عنوان يكي از اولويت ها در اجراي طرح هاي انتظامي خواند و گفت: اجراي طرح هاي مستمر و هدفمند در برخورد با سارقان و توجه به اقدامات پيشگيرانه و افزايش آگاهي هاي عمومي از موضوعاتي است كه توسط پليس استان یزد با جديت دنبال مي شود و لازم است در سال جديد نيز با اجرايي نمودن مشاركت عملي مردم با پليس، در توسعه نظم و انضباط و پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي برنامه ريزي كرد. 
اين مقام ارشد انتظامي استان در خاتمه گفت: براي تامين و حفظ نظم و امنيت، مردم نقش مهمي را بر عهده دارند و اين نقش همگاني از يك سو در قالب توجه به حقوق شهروندي يكديگر و از سويي دیگر با مشاركت و تعامل با دستگاه هاي خدمت رسان و فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نمود پيدا مي كند و این مسئله، بي شك در سال جديد با التزام هر چه بيشتر از سوي همگان به قانون، محيطي امن و آرام و به دور از هر گونه دغدغه خاطر را در استان رقم خواهد زد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا