یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" فرمانده انتظامي استان از دستگيري کلاهبرداري كه از طريق امور تجاري و سرمايه گذاري اقدام به كلاهبرداري مبلغ سنگيني از شهروندان کرده بود خبر داد. 
 
 سردار "ايرج کاکاوند" ، گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه خانمي به نام "ز.م"40 ساله با دادن وعده هاي واهي و كسب اعتماد، اقدام به كلاهبرداري به مبلغ هفت ميليارد و 400 ميليون ريال از وي کرده است بررسي موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي سپرده شد.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي با انجام تحقيقات لازم در خصوص موضوع موردنظر و جمع آوري مدارك و مستندات به اين نتيجه رسيدند که متهمه با دادن وعده هاي واهي در خصوص پرداخت سود با درصدهاي بالا موفق به اخذ اين مبلغ از شاكي شده است.
سردار کاکاوند گفت: ماموران پليس، متهمه را دستگير و به مرکز پليس منتقل کردند که در بازجويي هاي انجام شده وي ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداري شد اما در نهايت با مواجهه شدن با دلايل و مستندات ، چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداري هفت ميليارد و 400 ميليون ريالي از شاکي اعتراف کرد.
اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: تحقيقات پليس نشانگر اين است که متهمه با توجه به موقعيت شغلي که داشته از بين افرادي که براي انجام  امور اداري به وي مراجعه مي کردند سوژه هاي خود را انتخاب و مبالغي را تحت عنوان سرمايه گذاري و پرداخت سود از آنها اخذ و رسيد جعلي به آنها ارائه کرده است.
وي ادامه داد: از شيوههاي پرداخت سود اين کلاهبردار به طعمههاي خود اين بوده که از وجوه دريافتي مالباختگان به آنها سود ماهيانه پرداخت مي کرده و بدين ترتيب سعي در جلب اعتماد افراد بيشتري براي رسيدن به نيات شوم خود داشته است.
سردار کاکاوند با بيان اينکه تاکنون چندين نفر از مالباختگان به پليس آگاهي مراجعه و طرح شکايت کرده اند، گفت: با دستور قاضي پرونده، مراحل رسيدگي به پرونده اين کلاهبردار خانم در دست اقدام است.
فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه تصريح کرد: شهروندان در زمان سرمايه گذاري مراقب افراد سودجو و كلاهبردار بوده و به اين مهم توجه داشته باشند؛ همواره اين احتمال وجود دارد افرادي كه اقدام به پرداخت سود كلان ميکنند قصد اعتمادسازي داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و كلاهبرداري اقدام کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا