یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" فرمانده انتظامي شهرستان يزد گفت: ماموران پليس اين شهرستان با انجام کار اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، 18 نفر از اعضاي دو باند حرفهاي سرقت را شناسايي و دستگير کردند.
 سرهنگ "منوچهرنصيري" ، عنوان کرد: با توجه به سرقتهاي متعددي که در مناطق مختلف شهر يزد رخ مي داد دستگيري عاملان اين سرقتها در دستور کار قرار گرفت.
وي، ضمن اشاره به تشکيل تيم هاي مبارزه با سرقت از کلانتريهاي شهر يزد ادامه داد: ماموران پليس تحقيقات اوليه خود را در خصوص اين سرقتها آغاز کرده و با کار فني و اطلاعاتي اين نتيجه به دست آمد که اين سرقتها توسط باندهاي چند نفره انجام شده است.
نصيري گفت: گشت هاي انتظامي به صورت محسوس و نامحسوس گشتزني در مناطق از پيش تعيين شده و نقاط آلوده و جرمخيز را آغاز کرده و در اين گشت زنيها بود که به فردي که در اطراف منازل نيمه ساز در حال پرسه زني بود مشکوک شده و او را دستگير کردند.
وي، ضمن اشاره به اخذ استعلام و به دست آمدن اطلاعاتي در خصوص سوابق کيفري اين متهم افزود: متهم دستگير شده که يکي از اعضاي اين باندهاي تبهکاري بود در بازجوييهاي اداره پليس به سرقت در سطح شهر و فعاليت در يک باند سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ نصيري گفت: ماموران پليس پس از انجام تحقيقات لازم و شناسايي اعضاي اين باند سرقت و اخذ مجوز قضائي در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه مخفيگاه اعضاي اين باند را محاصره و آنها را دستگير کردند.
منوچهرنصيري ادامه داد: متهمان در اعترافات خود به فعاليت يک باند ديگر سرقت نيز اعتراف کردند که با توجه به احتمال اين موضوع که متهمان از شهر متواري شوند بلافاصله و طي يک عمليات ضربتي اعضاي دومين باند حرفهاي سرقت را نيز دستگير و به اداره پليس انتقال دادند.
اين مقام انتظامي ضمن اشاره به دستگيري 18 نفر از اعضاي اين دو باند حرفه اي سرقت گفت: متهمان در بازجوييهاي کارآگاهان پليس به 128 فقره سرقت منزل، مغازه، اماکن خصوصي، موتورسيکلت و سرقت داخل خودرو اعتراف و به دادسرا معرفي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد در پايان با بيان اينکه اموال مسروقه بسيار زيادي از سارقان کشف و به مالباختگان تحويل داده شد خاطرنشان کرد: جدي گرفتن نکات و توصيههاي پليسي، سارقان را در رسيدن به اهداف شومشان ناکام خواهد گذاشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا