روابط عمومي اداره کل دامپزشکی استان یزد از نظارت بهداشتي بر 7051590 قطعه جوجه ريزي در سال گذشته در شهرستان تفت خبرداد.

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان تفت گفت: گوشت مرغ منبع مناسبي از آهن ، فسفر، پروتئين و ويتامين D محسوب مي شود و از نظر پروتئين نسبت به گوشت هاي ديگركمبودي ندارد با اين تفاوت كه ميزان كلسترول گوشت مرغ كم بوده و هضم آسان تري نيز دارد و تخم مرغ نيز      كامل ترين و سالم ترين غذا شناخته شده و به علت خواص خارق العاده آن و ارزش بالاي غذايي در تامين بسياري از نيازهاي بدن، توصيه هاي فراواني براي مصرف اين ماده غذايي ارزشمند مي شود. تخم مرغ حاوي تمامي املاح يا مواد معدني مورد نيازبراي تامين سلامتي بدن است.

دكتر علی میرزایی در ادامه افزود: به دليل اهميت گوشت سفيد و تخم مرغ به عنوان يك ماده غذايي پرمصرف در سبد كالاي خانوارها رعايت نكات بهداشتي و مقررات قرنطينه اي، نظارت بر اين صنعت امري ضروري محسوب مي شود كه علاوه بر افزايش سطح بهداشت جامعه مي تواند افزايش توليد و جلوگيري از خسارات اقتصادي را به همراه داشته باشد.

وي تصریح کرد: اين شبكه با انجام مراقبت فعال و غير فعال در مرغداري ها و نظارت بر اقدامات بهداشتي در تمامي مراحل توليد از جمله نظارت بر جوجه ريزي ، واكسيناسيون، درمان و ... سعي مي كند تا از اين سرمايه عظيم دامي حراست نمايد و نقش خود را در تامين گوشت سفيد و تخم مرغ سالم مورد نياز مردم پررنگ تر كند.

میرزایی تصريح كرد: براي جوجه ريزي نياز به مجوز جوجه ريزي مي باشد كه براي كسب آن بايد شرايطي از جمله داشتن چاه مناسب و يا كوره لاشه سوز و همچنين جمع آوري، نگهداري، فرآوري و حمل و نقل بهداشتي كود، رعايت فاصله زماني بين دو دوره جوجه ريزي و همچنين رعايت مسائل امنيت زيستي فراهم شود.

وي گفت: در طی سال گذشته تعداد واحدهاي فعال در فارم گوشتي 130 واحد و در فارم تخمگذار 3 واحد بوده است كه جمعا7051590 هزار قطعه جوجه ريزي صورت گرفت كه از اين تعداد  50 هزار مربوط به فارم تخمگذار و 7001590 هزار مربوط به فارم گوشتي مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا