یزدفردا: اداره آموزش همگاني و مشاركت عمومي معاونت اجتماعي پليس يزد به شهروندان هشدار داد تا طلا و جواهرات خود را در صندوق امانات بانك ها نگهداري كنند.
علاقه مندي مردم به داشتن زيور آلات بويژه در بين خانم هاي ايراني از قديم مرسوم بوده است. خريد طلاجات گاهي همراه با افراط براي خودنمايي درمراسماتي چون عروسي ها، جشن ها و... نمايان مي شود.
اين موضوع صرف نظر از جنبه مادي به صورت خودنمايي و فخرفروشي براي برخي از افراد يك خرده فرهنگ نامعقول و ضد ارزش هاي اجتماعي را به وجود آورده است و از طرفي سهل انگاري در نگهداري زيور آلات باعث وسوسه سارقين براي سرقت به عنف و سرقت از منازل به ويژه در ايام تعطيلات مي گردد.
حمل آسان ،ارزش بالا ،‌اختفاء مناسب و فروش آسان طلاجات در بازار براي سارقين از مهم ترين انگيزه هاي سرقت است. گاهي نمايش ظاهري آنها توسط خانم ها، تهديدي بالقوه از جانب مجرمين را ايجاد و موجب ايراد آسيب هاي جسمي و روحي و خسارت هاي مادي و معنوي بر بزه ديدگان اينگونه جرائم مي گردد.
مهم ترين روش نگهداري جواهرات ، استفاده از صندوق امانات بانك ها مي باشد. استفاده از اين روش علاوه بر پيشگيري از ايجاد خطر و آسيب ، سفري آسوده خاطر و بي دغدغه را براي خانواده ها به همراه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا