یزدفردا"نشست کانون های تخصصی فرهنگی هنری مساجد یزد برگزار شد.
 نشست مسئولان کانون های تخصصی فرهنگی هنری مساجد یزد با حضور مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد برگزار شد.
محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های بسیاری هستیم که می توانیم با شناسایی آنها در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های کانون ها فعالیت کنیم.
وی افزود: یکی از بحث های ما با توجه به کمبود نیروی انسانی در خصوص برون سپاری فعالیت ها است که کانون ها می توانند با حضور در این عرصه فعالیت های مورد نظر را با کارآیی بیشتر انجام دهند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: در درون کانون های مساجد یکی از ضعف ها در مورد برنامه های محتوایی است که باید در مباحث مبتلا به در جامعه ورود کرد و در برنامه ریزی بایستی تمام شهرستان ها را پوشش دهیم.
علی زباندان، مسئول فرهنگی کانون های مساجد استان یزد در این نشست با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  یزد در سال جدید با توجه بیشتری نسبت به سال های گذشته به امر اوقات فراغت و برنامه های تابستان دارد و برنامه های متنوعی را دارد.
وی افزود: در تابستان امسال بر طبق برنامه های مشخص شده، ویژه برنامه های اوقات فراغت در همه کانون های استان برگزار می شود که طرح « آسمانی ها» با رویکرد های برنامه های نشاط پایه، گروهی، تربیتی و آموزشی همراه با فعالیتهای متنوع فرهنگی برگزار می شود.
مسئول فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: همچنین دبیرخانه استان یزد ویژه برنامه های متنوع فرهنگی را نیز در دستور کار خود دارد که جشنواره های فرهنگی ورزشی، مسابقات هنری و مسابقات کتابخوانی را برای تابستان سال جاری تدارک دیده است.
وی افزود: فعالیت های حوزه فرهنگی در امر اوقات فراغت در سال گذشته با استقبال پرشور کانون ها برگزار شد.
زباندان تصریح کرد: ما در بخش اوقات فراغت حمایت های ویژه ای داشته ایم که بیش از 500 کانون در این راستا فعالیت داشتند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: ما در تابستان گذشته بیش از 18 کارگروه اوقات فراغت تشکیل دادیم که در زمینه های مختلف فعالیت کردند و در سال جاری نیز این کارگروه ها فعالیت خواهند کرد.
لازم به ذکر است، در این نشست هر کدام از کانون های تخصصی ظرفیت های خود در راستای استفاده کانون ها در ایام اوقات فراغت سال 95 مطرح کردند.
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا