یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- رئيس پليس پيشگيري استان در مصاحبه زنده سيماي مركز يزد توصيه هاي لازم جهت امنيت جان و مال شهروندان را ارائه کرد.
 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سرهنگ "حسن سلطاني" با اشاره به آيات قرآن مجيد مبني بر اينكه خداوند شب را زماني براي آرامش و آسايش و استراحت انسان ها قرارداده است گفت: براي اينكه شهروندان بتوانند با خيال راحت از اين آرامش و آسايش خدادادي به نحو احسن استفاده كنند لازم به رعايت نكات و توصيه هايي در اين خصوص ضروري است.
وي ادامه داد: رعايت نكات پيشگيرانه و هشدارهاي پليس، هرگونه فرصت ارتكاب جرم را از مجرمان و سارقان سلب مي كند، چراكه مجرمان و افراد خلافكار با استفاده از تاريكي شب سعي مي كنند اعمال و اقدامات مجرمانه خود را اجرا كنند.
سلطاني بيان كرد: مردم بعد از يك روز كاري جهت رفع خستگي و آسايش در كنار خانواده و دوستان و فاميل سعي مي كنند بعد از انجام فريضه نماز مغرب و عشا به مراكز تجاري و يا فرهنگي و يا ديد و بازديدهاي خانوادگي و ساير تفريحات سالم بپردازند كه لازم است قبل از خروج از منزل اطمينان حاصل شود كه كليه درب ها و ورودي ها بسته شده است.
وي افزود: استفاده از قفل هاي قابل اطمينان، دقت بيشتر در رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، پارك خودرو در محلي امن و قابل اطمينان، كه ارجعيت با پاركينگ هاي مجاز مي باشد، مواظبت از اموال و اشياء همراه شهروندان به هنگام تردد در مراكز تجاري و يا تفريحي و توجه بيشتر به مراقبت از فرزندان و سالمندان بسيار مهم است.
سرهنگ سلطاني تصريح كرد : بانوان محترمه در ساعات آخر شب در خيابان ها و كوچه هاي تاريك و كم رفت و آمد تردد نكنند و فرزندان را آموزش دهيم تا پاسي از شب در بيرون از منزل بسر نبرند.
وي گفت: از تاكسي و وسيله نقليه مجاز براي تردد و رفت و آمد استفاده كنيم و چنانچه كوچه، پارك ها و تفرجگاه هاي محله پاتوق افراد ولگرد و معتاد مي باشد با پليس در خصوص پاكسازي پارك مذكور هماهنگي داشته باشيم.
رئيس پليس پيشگيري استان يزد تصريح کرد: شهروندان تردد هاي مشكوك و مظنون را به 110 گزارش کنند و زمان استراحت در منزل خودروي خود را بيرون منزل رها نکرده و حتي الامكان از پاركينگ هاي نزديك منزل استفاده كنيم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا