یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- یزد- بازی های تحت وب تاثیر بسزایی بر روح و روان کودکان داشته است بطوری که با رویت عکس العمل رفتاری و گفتاری کودکان از این بازی ها، اثرات آن بطور کامل مشهود می باشد.
با توجه به توليد و پيدايش بازي‌‏هاى رايانه‌‏اى و توسعه پيشرفت اين بازي ها در طول دهه هاي اخير مشاهده می شود که سالانه بازي هاي رايانه اي مختلفي وارد بازار مي شود که ايراداتي بر اين نوع بازي هاي وارد است.
هر کدام از آنها براي افراد با گروه سني مشخصي طراحي شده که استفاده از آن براي گروه هاي سني پايين تر مي تواند صدمات روحي و رواني برا کودکان به همراه داشته باشد.
برخي از اين بازي ها نيز با مقاصد مشخصي مانند توهين به مقدسات و يا شکستن ساختار هاي ارزشي جوامع هدف طراحي مي شوند که لازم والدين با آشايي و نظارت بر استفاده کودکان از بازي هاي رايانه اي، آسيب هاي اين پديده را کاهش دهند.
چنانچه بخواهیم اين بازي ها را معرفی کرد باید گفت؛ ابزاري تجاري بوده که اغلب اين بازي ها براي کودکان نابالغ مناسب نبوده و مي تواند بستري براي سوء استفاده مالي از آنها باشد.
متاسفانه بازی های تحت وب تاثیر بسزایی بر روح و روان کودکان داشته است بطوری که با رویت عکس العمل رفتاری و گفتاری کودکان از این بازی ها، اثرات آن بطور کامل مشهود می باشد.
لذا می بایست از طریق اطلاع رسانی مکرر و کارآمد از طریق رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی گردد و والدين نیز باید متوجه این امر باشند که بازي هاي رايانه اي را متناسب با سن کودکان خود انتخاب کنند.
رییس پلیس فتا استان یزد، با اشاره به ازدیاد جرایم فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با جرايم اينترنتي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 0352183749تماس حاصل نمايند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا