سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به مناسبت فرا رسیدن 21 تیر روز عفاف و حجاب پیامی صادر نمود. 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به مناسبت فرا رسیدن 21 تیر روز عفاف و حجاب پیامی صادر نمود.

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد علی آقا افضلی در پیامی فرا رسیدن 21 تیرماه روز عفاف و حجاب را به تمامی زنان و مردان ایران اسلامی به ویژه مردم شریف استان دارالعباده یزد و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تبریک گفت .

درمتن این پیام آورده است:

به نام خدا  

     تیرماه ۱۳۱۴ خاطره تاریخی ملت ما و روزی که زنان و مردان این سرزمین در لغوکشف حجاب الگوی حجاب و عفاف را با خون خود توشیح کردند، بی تردید قیام مسجد گوهرشاد ناظر بر اجماع عمومی مردم فهیم ما یک نظام ارزشی درباره سبک زندگی متناسب با آموزه های دین مبین اسلام در موضوع حجاب بود.

     بیست و یکم تیرماه،روز عفاف و حجاب و روز نکوداشت یکی از ارزش های بزرگ اسلامی و ایرانی ماست. میراث ارزشمند معنوی که با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی ناپذیر به زمان و عصر ما رسیده است و پاسداشت آن وظیفه ی تاریخی دیگری است که همت و تلاش آحاد جامعه را می طلبد.
هویتی که عفاف و حجاب به جامعه ی ما می بخشد از یک سو از آیات قرآن و آموزه های دین مبین اسلام الهام گرفته است و از سوی دیگر ریشه در تاریخ این ملت دارد که همواره آراسته به گوهر عفت و پاکدامنی و زیور بی بدیل حجاب بوده اند.تاریخ و ادبیات ما سرشار ازقهرمانانی است که با پاکدامنی و عفاف ستایش شده اند و پهلوانانی که در پرورش جسم و روح قهرمان بوده اند.

     اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد و تبریک روز ملی حجاب و عفاف به محضر تمامی زنان و مردان ایران اسلامی به ویژه مردم شریف استان دارالعباده یزد و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یک بار دیگر با شهدای آن قیام پیمان می بندیم که از هیچ اقدام فردی و اجتماعی در باب توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف غفلت نورزیم و یقین داریم ایران آباد ، از رهگذر سلامت اخلاق و ارزش های دینی و اجتماعی آن حاصل خواهد شد و حجاب و عفاف بخشی از این هنجارها و ارزش هاست که فرهنگ مارا مستحکم تر خواهد نمود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا