اختیاری:حجاب ارزش است ، حجاب افتخار است ، حجاب محبوبيت است ، چون حجاب مصونيت است .

جايي كه يك دختر بچه 4 ساله به تاصي از مادر و اطرافيانش ورد زبانش چادر نماز مي شود ، و در 6 سالگي آنقدر پدرش را تحت فشار هر روزه و هر ساعته قرار مي دهد كه من هم فلان چادر و فلان روسري و فلان مقنعه را مي خواهم كه حتي پدر اسمشان را هم نمي داند ،! و در نهايت به جايي مي رسد كه برايش نه يك چادر ، بلكه دو سه چادر در مدلهاي مختلف مي خرد ، هنوز بارقه هايي از اميد در دل و جانمان روشن مي شود .

ولي آيا مي خواهيم خودمان را گول بزنيم ؟! و آيا مي خواهيم برواقعيتهاي بيشماري كه از هجمه بي امان فرهنگي انواع و اقسام رسانه ها وسايل ارتباط جمعي محصول شوم غرب و دشمنان اسلام و ارزشهاي اسلامي در جامعه و در منظر هر لحظه اي چشممان قرار گرفته ، چشم ببنديم ؟!

تا كي مي توانيم گوشه فرش را بالا بياوريم و انبوه زباله ها را در زير آن پنهان كنيم ؟!

آيا ظواهر امروز جامعه اسلامي ما با ظواهر ارزشي سالهاي اوليه انقلاب برابري مي كند ؟!

يكي از بزرگترين ابزارهايي كه سياستمداران و علي الخصوص مهاجمان و شياطين فرهنگي براي رسيدن به مقاصد شوم خود از آن بهره هاي فراوان برده و مي برند ، زمان است . چه بسا در گذشته براي تغيير ذائقه و باورهاي يك جامعه قرنها زمان نياز بود ، اما امروزه با انبوه شوم دستاوردهاي تكنولوژي كه به تعبير بزرگان ، به نفوذ دشمن تا پستوي خانه هاي ما هشدار داده اند ! ، در اندك زمانهايي حتي كمتر از يك دهه آنچنان در اعماق جان و ذهن ملتها نفوذ مي كنند و باورهايشان را دگرگون مي نمايند كه گويي صدها سال است مردمان با اين اعتقادات و با اين فرهنگها زندگي كرده اند ؟!

حجاب از بزرگترين و ارزشمندترين دستاوردهاي انقلاب ماست ، اما آيا واقعيت امروز جامعه ما آن چيزي است كه در سالهاي ابتدايي انقلاب بود ؟! در كمتر از چها دهه ؟!

شايد برخي از ما نخواهيم ببينيم و يا حتي نخواهيم كه بشنويم !! ؛  يادم نمي رود خاطره اي كه مرحومه مادربزرگ از آن روزهاي شوم در برابر سوال من تعريف مي كرد ، كه فقط يك بار ژاندارمي در خيابان  دنبالش كرده و چادر از سرش كشيده بود ! ، اما علي الظاهر چيزي را كه  رضاخان قلدر آنروزهاي تلخ وتاريك با زور اسلحه و سرنيزه نتوانست بر مادران پاكدامن ما تحميل كند ، اينروزها با ماهواره و اينترنت و موبايل و با رغبت و ميل به خورد جوانان كم تجربه ما مي دهند ؟!

همين چند هفته پيش بود كه خطيب خطبه هاي نماز جمعه تهران هشدار مي داد كه وضعيت امروز جامعه ما ديگر دارد از بدحجابي هم مي گذرد و به مرحله كشف حجاب رسيده ايم ؟!!

چشمانمان را باز كنيم ، از خواب بيدار شويم و چاره اي بينديشيم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا