معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزۀ مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی این سازمان پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ظهر شنبه 26 تیرماه جلسۀ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جمعی از مدیران و مسئولان  در مرکز تحقیقات اعتیاد یزد برگزار شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری بسیار اثربخش‌تر از درمان است، بیان کرد: اولین اقدام برای این مهم ارتقای آگاهی‌های جامعه و ایجاد حساسیت در خانواده‌ها در قبال این آسیب اجتماعی است.
«انوشیروان محسنی بندپی» ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر علت اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و لازم است دانش جامعه را در حوزۀ مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر افزایش دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: رویکرد دیگر سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد خانه به خانه است که در این باره اقداماتی برای توانمندی جامعه انجام شده است.


تعامل بسیار خوب دستگاه‌‌های استان در حوزۀ مبارزه با مواد مخدر


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه گفت: دستگاه‌های استان در حوزۀ مبارزه، درمان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تعامل و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند و این مهم بهترین پشتوانه برای مسئولان کشوری است که اعتماد خوبی به استان در این حوزه داشته باشند.
«محمدعلی طالبی» اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در حوزۀ پیشگیری از مصرف مواد مخدر می‌تواند به‌عنوان پایلوت در استان یزد برگزار شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های یزد بتوانیم برنامه‌های خوبی در این حوزه در سطح کشور داشته باشیم.


وجود 114 مرکز درمانی اعتیاد در استان


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر 114 کلینیک و مرکز درمانی اعتیاد و 14 مرکز اقامتی میان مدت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان مشغول فعالیت است.
«علی روستایی» ادامه داد: 20هزار نفر سالیانه برای درمان تحت پوشش این مراکز قرار می‌گیرند و توسعه مراکز درمانی و کلینیکی در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد.
روستایی افزود: 80 درصد معتادان استان به مواد مخدر سنتی و 20 درصد به مواد مخدر صنعتی و روانگردان اعتیاد دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا