نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید یک کاروان واحد و یکپارچه در استان یزد به عنوان کاروان پیاده امام رضا(ع) و یک کاروان زیارتی کربلا ایجاد شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار دست اندرکاران کاروان زیارتی پیاده امام رضا(ع) یزد با وی اظهار داشت: این که از استان یزد این اقدام انجام می‌شود اقدام با ارزش و بسیار خوب و مبارکی است.
امام جمعه یزد افزود: با این وجود به نظر می‌رسد که بهتر است به جای اینکه این کاروان از شهرستان بافق باشد و تنها به یک شهرستان اختصاص داشته باشد، یک کاروان مربوط به تمام استان باشد و از همه شهرستانها در این کاروان حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر من این کاروان باید از کل استان به سمت مشهد حرکت کند و اگر قرار است کاروان دیگری در استان ایجاد شود، کاروانی به نام کاروان کربلا باشد که آن هم مربوط به تمام استان باشد و افراد در این کاروان به سمت کربلا حرکت کند و بهترین زمان برای این کاروان همان اربعین است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در صورتی که این اقدام انجام نشود ممکن است که کاروانهای متعددی مربوط به شهرستانهای مختلف استان ایجاد شود و هر یک جداگانه این مسیر را برود.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه کاروان یکپارچه استان می‌تواند از وجهه بهتری برخوردار باشد، گفت: مشکلی در زمینه ایجاد کاروانهای مختلف در شهرستانها نیست و این کاروان‌ها می‌توانند در یک نقطه‌ای در استان یزد به هم رسیده و به عنوان یک کاروان واحد به سمت حرم حرکت نمایند.
وی تصریح کرد: این موضوع سبب می شود که ظرفیت های ارائه خدمات به زائران این کاروان افزایش پیدا کند و در کنار آن، جلوی شکسته شدن ابهت و عظمت این کاروان گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که کاروانها به صورت جداگانه به این مسیر وارد شوند، هم عظمت این کاروان شکسته می‌شود و هم مشکلات جنبی بسیاری در زمینه این کاروانها ایجاد می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا